23 - 26. februar 2017, Beogradski sajam

AGROPLANTA

„Vinska i rakijaška“ literatura prvi put će biti izložena na Sajmu vina, a zainteresovani posetioci mogu je potražiti na štandu Agroplanta.

Knjige koje se bave uzgojem voća od koga se prave vina i rakije, kao i samom proizvodnjom ovih pića zanimljive su i korisne, a mi predstavljamo one koje će se premijerno pojaviti na Sajmu:

- Atlas vinogradarskih geografskih proizvodnih područja

- Vinarije i vinogradari Srbije: 77 top vinskih destinacija Srbije

- Vina i vinorodni tereni Šumadije i Velike Morave

- Vina i vinorodni tereni Banata

- Biotehnika vinove loze (ova knjiga je „must have“ za sve vinogradare).

- Kako se nekada pravilo vino (stari recepti iskusnog podrumara Zaharija Orfelina)

- Priručnik za spravljanje vina Jović

- Priručnik za spravljanje rakije Jović (više knjiga o voćarstvu i voćnim vrstama od kojih se prave rakije – šljiva, kajsija…)

- Filozofija vina Bela Hamvaš.

- Vino za neupućene (srpsko izdanje knjige Wine for dummies)

- Kuvar južne Srbije – South Serbian cookbook (odlična knjiga sa starim srpskim receptima)

JUMBO TRAVEL

Turistička agencija Jumbo Travel od 2006. godine beleži stalni uspon u svojim poslovnim rezultatima. Bavi se prodajom avio karata za ceo svet, hotelskim smeštajem, individualnim putovanjima, krstarenjima, prevozom do aerodroma sa kućne adrese, iznajmljivanjem minibus vozila sa vozačem, kao i prodajom voznih karata za celu Evropu.

Jumbo Travel svojim klijentima nudi najpovoljnije cene avio karata ali i plaćanje na 4 rate bez kamate. Avio karte se mogu rezervisati i kupiti i online. Uz kupljenu avio kartu i hotelski smeštaj Agencija poklanja besplatni povratni transfer sa adrese u Beogradu do Aerodroma „Nikola Tesla“.

Za organizovanje individualnih putovanja, što podrazumeva pronalaženje najpovoljnijih avio karata i hotelskog smeštaja svih kategorija, brinu se stručni iskusni agenti koji u skladu sa željama i mogućnostima klijenata pronalaze najpovoljnije uslove za putovanje na daleke destinacije, letovanje, zimovanje, poslovni put ili vikend putovanje bilo gde u svetu.

Agencija „ima rešenje“ i za turiste koji žele sami da upravljaju svojim vremenom na putovanju. Takvim putnicima u ponudi je mogućnost iznajmljivanja najnovijih luksuznih minibus vozila sa vozačem po najpovoljnijim cenama.

Pošto je i na putovanjima zdravlje na prvom mestu, Jumbo Travel nudi promotivne cene međunarodnog putnog osiguranja nekoliko osiguravajućih kuća – Uniqa, Generali i DDOR Novi Sad.

Osvojite besplatno putovanje

Učesnici u Jumbo kvizu svakog meseca mogu da osvoje besplatno putovanje na neku svetsku destinaciju. Kviz organizuju u saradnji sa partnerskim avio kompanijama, a najsrećniji učesnici, koji tačno odgovore na postavljeno pitanje, mogu da osvoje vredno putovanje. Cilj kviza je da se i onima koji možda nemaju materijalna sredstva za putovanje – pruži mogućnost da putuju.

TO KRUŠEVAC

„Novo u gradu Kruševcu“ naziv je promocije manifestacionog turizma Kruševca, koju je Turistička organizacija ovog grada pripremila za 39. Sajam turizma u Beogradu.

Jedna od manifestacija koje će biti predstavljene je 2. Međunarodni festival balona „Kruševac kroz oblake“, koja će biti održana u junu. Reč je o jedinstvenoj turističkoj atrakciji pokrenutoj 2016. godine.

„Viteški megdan u Lazarevom gradu“ naziv je trodnevnog obeležavanja Vidovdana u Kruševcu. Prvog dana osmišljen je dolazak vitezova, formiranje srednjovekovnog kampa i večernji program na otvorenom. Čitav drugi dan posvećen je spektakularnom prikazu srednjovekovnih borbi uz angažovanje viteških udruženja iz zemlje i inostranstva. Veče će obeležiti koncert etno muzike, kao i postavljanje Kneževe večere, dok će se u Miličinoj ulici održavati Vidovdanska izložba suvenira.

Treći dan proslave Vidovdana posvećen je srednjevekovnom venčanju u crkvi Lazarici, u autentičnim odelima za venčanje, uz pratnju vitezova, muziku i običaje iz tog doba.

TO Kruševca na Sajmu će promovisati i turističke potencijale planine Jastrebac, jer se intenzivno radi na afirmaciji ove destinacije.

Na kruševačkom štandu predstavlja se i Ribarska Banja, koja promoviše zdravstveni turizam, moderni wellness – spa centar, sa akcentom na jednu novinu – hiperbaričnu komoru.

HANI INTERNATIONAL LTD

Novopazarska firma Hani International LTD d.o.o. za predstojeći Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme pripremila je širok asortiman proizvoda za poslastičarstvo i pekarstvo, „sa potpisom“ Polen Food, firme iz Turske.

U ponudi su, između ostalog, termostabilna voćna i krem punjenja, fondan, smeše za korice za torte i mafine, šlag, vanil krem, mlečni dezerti (krem brule, panna cotta, wafle), šarlot musevi, kao i jedinstvene hladne glazure. Ovi proizvodi su jednostavni za pripremu, vrhunskog kvaliteta i odličnog ukusa.

Na štandu će biti izloženi i proizvodi za izradu sladoleda, italijanske firme Giuso.

TO BUDVA

Budva, grad koji predstavlja jedinstven spoj bogate istorije i izuzetno modernih sadržaja, iz godine u godinu postaje sve lepša i sadržajnija destinacija na svetskoj mapi top mesta za odmor i uživanje.

Budva je oduvek bila poznata po svom Starom gradu i predivnim, peskovitim plažama koje se smenjuju duž čitave budvanske rivijere i nude raznovrsne sadržaje za svačiji ukus – plaže koje privlače mlade koji vole dobar dnevni provod, plaže namenjene porodicama ili skrivene uvale. Od Jaza do Buljarice svako za sebe može da pronađe savršeno mesto. Jedinstvena prirodna lepota ovog dela jadranske obale dovoljan je razlog za dolazak turista.

Budva nudi i mnogo vise – kulturno blago, srednjevekovne manastire i crkve. Pored vrednosti kulturno-istorijske baštine, građevina, iskopina, tvrđava, manastira i crkava, svaki kutak grada nudi mogućnosti za kulturne programe, a svaki njegov trg je prirodna pozornica.

Budva se u čitavom regionu izdvaja kao centar lepih dešavanja, mesto koje voli spektakle, velike koncerte i festivale tokom cele godine. Nova godina u Budvi, Karneval, Grad teatar, Sea Dance festival, samo su neki od događaja koji privlače turiste i pažnju medija iz svih krajeva sveta.

Budva je samo u posljednjih nekoliko godina obogatila svoju turističku ponudu otvaranjem nekoliko malih luksuznih hotela. Privatni smeštaj je postao odlična dopuna hotelskom smeštaju, a njegov kvalitet se stalno podiže. U prelepom okruženju brda Topliš, sa jedinstvenim pogledom na grad, otvoren je i najveći akvapark na Jadranu.

Ono što Budvu zaista čini posebno uzbudljivom je gastro ponuda. U više od 100 restorana budvanske rivijere u ponudi je najbolja hrana koju ovo podneblje ima – sveža riba i morski plodovi, planinska jagnjetina, smočani kačamak, fast food giros i sardele. U Budvi se mogu pronaći i specijaliteti svetskih kuhinja – italijanske, kineske ili japanske, izbor je gotovo neograničen.

Sveti Stefan sa Miločerom čini jedno od najpoznatijih turističkih mesta u Sredozemlju, čiji nastanak seže u davnu prošlost. Danas predstavlja crnogorski biser Jadranskog mora. Reč je o ostrvu čija se spoljašnost nije promenila, a unutrašnjost predstavlja raj za turiste istančanog ukusa.

Iako Budvanski smeštajni kapaciteti spadaju u najekskluzivnije u regionu, hotelijeri i izdavaoci privatnog smeštaja se svake godine na pravi način prilagođavaju promenama na turističkom tržištu, pa Budva nudi smeštaj turistima najrazličitije platežne moći.

Budva je nadaleko poznata i po noćnom životu, pre svega zbog kafića, klubova i diskoteka koje su ugostile najpoznatija muzička imena. U 2014. godini svrstana je među top 10 mesta za provod u svetu.

VINARIJA PIK OPLENAC

U srcu Šumadije, podno stenovitog brda Oplenac i suncem okupanih brežuljaka, smešten je gradić Topola. U njemu – u Vinariji PIK Oplenac, proizvode se vina dostojna kraljevskih stolova Evrope, a nazivaju ga i prestonicom srpskih čokota.

Vinarija postoji od 1948. godine, više puta je menjala naziv i način poslovanja, a od početka devedesetih godina svojim kapacitetima i kvalitetom našla se na samom vrhu tadašnjeg tržišta Jugoslavije sa širokom paletom prepoznatljivih proizvoda: Rajnski rizling, Zlatna Oplenka, Oplenački crni biser, Crni burgundac, Smederevka, Leoni…

Od sredine 2014. godine PIK Oplenac je postalo privatno preduzeće koje prati svetske trendove u vinarstvu. Uz oslanjanje na iskustvo, tradiciju i kulturu oplenačkog kraja, postavljeni su visoki standardi u proizvodnji. Vinarija je zacrtala jasan cilj – proizvodnja vina vrhunskog kvaliteta, koja nose pečat podneblja sa kog dolaze.

Vinarija nastoji da prati moderne trendove i osavremeni vinski turizam. Pored obilaska Vinarije uz pratnju stručnog vodiča i degustaciju vina, posetioci mogu da uživaju i u umetničkim slikama, bronzanim statuama i mnogim antikvitetima koji krase njenu unutrašnjost. U planu je i izgradnja luksuznih ugostiteljskih objekata.

PIK Oplenac na Sajmu će predstaviti liniju svetlih vina VILLA sa intenzivnim ukusima i mirisima različitih sorti grožđa, zatim suvo vino sa ukusom svežih višanja i trešanja – VILLA rose, kao i crvena vina TRON i MONARH.

DESTILERIJA HUBERT 1924

Rakije Destilerije Hubert na tržištu su već 10 godina. Do tada su rakije ovog proizvođača pravljene za sopstvene potrebe, ali i kada je povećana proizvodnja za tržište, zadržan je tradicionalni način proizvodnje komine i destilacije.

U Destileriji se insistira na jasnom, čistom i izraženom mirisu koji na najbolji način predstavlja voćnu sortu. Slično je i sa ukusom, koji ne sme da bude maskiran ljutinom ili bilo kojim stranim ukusom, nespecifičnim za određeno voće. Moto „što u usta, to u kazan“ znači da se za proizvodnju rakija koristi samo zdravo i tehnološki zrelo voće.

U proizvodnom asortimanu nalaze se rakije od dunje, kajsije, viljamovke, jabuke, grožđa, šljive i maline.

VINARIJA RUNJEVAC

Vinarija Runjevac nastala je kao mala porodična vinarija sa nasleđenom tradicijom pravljenja autohtonih čistih „demanie“ vina. Vina se proizvode od grožđa iz sopstvenih vinograda, koji se nalaze 10 kilometara od Trebinja, u Petrovom polju.

Priča počinje još davne 1875. godine. Austrijski vicekonzul Vuk Vrčević dolazio je u posetu Trebinju i doneo je vinovu lozu koja je dospela u pleme Runjevac. Oni su uspeli da je sačuvaju, okaleme i počnu da proizvode kapljicu čistih vina.

Sadnjom novih vinograda 1980, 1990, 2000. i 2010. godine povećana je proizvodnja, pa vinograd sada ima osam hiljada čokota vinove loze, a proizvodi 10 hiljada litara vina godišnje.

Crno i belo vino „demanie“ proizvodi se od autohtonih sorti: kadarun, surac, plavac, vranac, župljanka, beli kadarun, crni kadarun, chardonnay, žilavka, smederevka i italijanski rizling.

Vina obiluju jačinom, hercegovačkim karakterom i spektrom neobičnh voćnih ukusa. Prave se kupaže vina da bi svako mogao da pronađe ukus koji želi.

Crna vina su kupaže sorti kadarun, surac, plavac i vranac. Obiluju jačinom i spadaju u tamna suva crna vina. Karakteriše ih spektar neobičnih voćnih tonova.

Bela vina napravljena su kao kupaža žilavke, župljanke, talijanskog rizlinga, sivi pinot smederevke i belog kadaruna. Vinom dominira voćna nota sa snažnim bukeom. Sivi pinot mu daje kristalnu žućkastu boju.

Ova vina obiluju elegancijom i laganijom notom. Penušavost i zlatno žućkasta boja daju poseban odsjaj u čaši, sa snažnim voćnim mirisom.

JP „POŠTA SRBIJE“

Na 39. Sajmu turizma JP „Pošta Srbije“ predstaviće više aktivnosti. Na svom štandu prvenstveno će promovisati osnovne usluge: međunarodne poštanske uputnice, menjačke poslove, PostNet. U okviru projekta „Država Srbija u selima Srbije“ ovo JP predstaviće i pokretni poštanski šalter, i to kroz obavljanje usluga Pošte na Sajmu, u hali 4. Osnovna ideja ovog projekta je da sela u Srbiji jednom nedeljno imaju osnovne zdravstvene, administrativne i poštanske usluge na svom pragu, a akcijom će biti obuhvaćeno 55 sela širom Srbije.

Na Sajmu će biti predstavljen i „Post shop“ – prodaja prigodnog asortimana poštanskih proizvoda, marki i vrednosnica – božićna izdanja, manastiri na KiM, znamenite ličnosti, a u ponudi će se naći i suveniri, kovanice i ostale sitnice.

Građani zainteresovani za subvencionisani smeštaj u Srbiji, na štandu „Pošte Srbije“ moći će da se prijave za vaučere za odmor.

Za kompanije, organizacije i građane postoji još jedna posebna usluga – personalizovane poštanske marke, a posetiocima će biti prezentovana i direktna pošta, oglašavanje u poštama i marketinške usluge.

Kviz znanja na štandu „Pošte Srbije“ biće jedna od zanimljivosti na Sajmu turizma. U okviru kviza posetiocima će biti postavljena pitanja vezana za poslovanje i usluge Pošte, a građani koji pokažu najbolje znanje osvojiće prigodne poklone.

„Kako nastaje poštanska marka. Srpska umetnička minijatura koja obilazi svet“ naziv je tribine i predavanja koji će biti deo zvaničnog programa Sajma turizma.

Petak, 24. februar biće obeležen kao „filatelistički dan“. Posetioci će tog dana imati priliku da prate promociju na temu „Poštanske marke sa turističkim motivima Srbije“, ali i da kupe marke kao svojevrsne suvenire.

KUTJEVO

Vlasnici podruma menjali su se kroz vekove, ali vinska proizvodnja i tradicija kutjevačkog kraja su sačuvani. Počeci sežu u davnu 1232. godinu kada je sagrađen Kutjevački podrum, jedan od najstarijih podruma u jugoistočnoj Evropi.

Danas je Kutjevo simbol hrvatske vinske kulture.

Jedinstvenost vina Kutjevačkog podruma čini tlo koje vino obogaćuje mineralima najstarijih planina u Evropi, kao i geografski položaj – nalazi se na istoj geografskoj širini kao i mnogo poznatija vinogorja, poput Piemonta Boredeauxa, Val du Rhone i Oregona.

Više od deset najatraktivnijih svetskih sorti koje Kutjevo nudi u svom najplemenitijem izrazu, čine veliko bogatstvo mirisa i ukusa vina. Dominiraju bela vina skladnih ukusa, ali i crna vina dozrelih tanina.

Njihovu jedinstvenost potvrđuju priznanja i nagrade sa najprestižnijih međunarodnih ocenjivanja, od kojih treba istaći osvojen regionalni trofej i preporuku na londonskom Decanteru, zlato na Concours de Mondialu, srebro na Mundus vini…

Najkvalitetnija Graševina ovih prostora, žutozelene, iskričave boje, pitko je, sveže i lepršavo vino koje u sebi nosi svu radost i životnost lepe prirode s osunčanih obronaka Zlatne doline. U vinogorju Kutjevo pojavila se prvi put 1853. godine i ubrzo dokazala da tu daje najbolje vino sorte. U širokoj paleti graševina Kutjevačkog podruma nalaze se različita vina – od kvalitetne graševine, vrhunske pa sve do arhivske, od kojih najstarija potiče iz 1947. godine.

VINARIJA FERAVINO

Vinarstvo i vinsku kulturu na područje Slavonije doneli su redovnici Cisterciti i Templari još u davnom, 13. veku. Koreni Vinarija Feravino sežu u 18. vek, jer je njena izgradnja počela 1804. godine, a obnovljeni stari podrum i danas je reprezentativan.

Vinarija Feravino je kontinentalna vinarija koja posebnu ljubav, strast i znanje ulaže u vrhunska crna vina, a posebnu pažnju posvećuje kraljici svojih vinograda i podruma „frankovki“, sorti grožđa koja je na pitomim obroncima Krndije pronašla svoj dom.

Ponos Feravina predstavljaju dve linije vina – Dika i Miraz, koji u sebi nose istorijsku poruku. Samo onu koju beskrajno volimo ili onoga kojim se silno ponosimo u našim krajevima zovemo dika, a u miraz se s posebnom pažnjom i ljubavlju prikupljaju sve porodične vrednosti koje mlada devojka nakon udaje odnosi u svoj novi dom.

U Feravinu se ručno brano grožđe „pretače“ u elegantne buteljke, koje su ukrašene protkanim slavonskim zlatovezom i mirisom slavonskih šuma. Ovo vino je kroz istoriju bilo verni pratilac poznatih pisaca i kompozitora ovoga kraja. Čest gost čuvene porodice Mihalović bio je i Franc List, poznati kompozitor, koji je inspiraciju za svoja muzička dela pronalazio u vrhunskoj feričanačkoj kapljici.

TOS

Posle uspešnog predstavljanja brošure „52 vikenda u Srbiji“, Turistička organizacija Srbije će bogatu turističku ponudu naše zemlje predstaviti kroz film „52 vikenda u Srbiji“. „Dobrodošli u Srbiju, zemlju koja nudi uzbudljivu prirodu, gradove koji nikad ne spavaju, mir i tišinu pitomih sela, bogato kulturno nasleđe, zabavu koja se pamti, raznovrsnu gastronomiju i gostoljubive domaćine“ – poruka je koju film donosi.

U saradnji sa Regionalnom razvojnom agencijom Zlatibora, TOS će predstaviti mobilnu aplikaciju „Audio vodič kroz Srbiju“. Aplikacija je podeljena po kategorijama, namenjena je prvenstveno tranzitnim turistima i trebalo bi da simulira turističkog vodiča na 150 odabranih tačaka. Aplikacija je dostupna za Android i iOS uređaje na Play i App store-u.

„Virtuelna avantura Srbije – Virtual adventure Serbia“ je VR aplikacija kreirana kao platforma virtuelne realnosti koja promoviše najraznovrsnije aspekte turističke ponude Srbije.

Ovogodišnja novina je i predstavljanje brošure „52 ukusa Srbije“, koja će posetioce Sajma upoznati sa gastronomskom ponudom naše zemlje i gastronomskim manifestacijama koje se održavaju u 27 regiona. Pripremljen je i novi „Katalog seoskih turističkih domaćinstava“ i redizajnirana Turistička karta Srbije.

U cilju promocije i turizma i sportskih aktivnosti, TOS će na Sajmu potpisati protokol o saradnji sa Odbojkaškim savezom Srbije.

Na Sajmu turizma biće dodeljena i glavna nagrada za promotivnu kampanju i konkurs „Srbija – sve što volim“, koja promoviše zimske turističke kapacitete. Ovom kampanjom obuhvaćeni su zimski planinski centri – Kopaonik, Zlatibor, Stara planina, Tara-Mokra gora, Zlatar, Divčibare, Sjenica, kao i banje Srbije – Vrnjačka banja, Sokobanja, Prolom i Lukovska banja, Bukovička banja, Banja Januković, Banja Koviljača, Ribarska banja, Banja Vrdnik.

TOB

„Novo lice Beograda“ naziv je kampanje kojom će Turistička organizacija Beograda predstaviti ovogodišnju turističku ponudu srpske prestonice. Prezentacija Beograda osmišljena je kao tematsko predstavljanje različitih segmenata turističke ponude grada.

Prvog dana Sajma TOB će okupiti „gradove prijatelje“ iz regiona, u kojima je već uspešno realizovana kampanja „Go Belgrade“.

Pod nazivom „Dani ustanova kulture Beograda“ a kroz različite nastupe, biće predstavljeni programi Muzeja grada Beograda, Zadužbine Ilije Kolarca, Beogradske tvrđave, Kulturnog centra Beograda. Pripremljena je i promocija vodiča „Mirisi i ukusi starog Beograda“.

Fest, Beogradski noćni market, Beogradski manifest, Džez festival, umetnički programi u Skadarliji, Latino maraton i Beogradski karneval brodova manifestacije su koje će TOB promovisati trećeg dana Sajma turizma.

Posebna atrakcija biće štand Turističke organizacije Beograda, na kome će biti izložen helikopter za panoramsko razgledanje grada. Tim povodom posetioci će moći da učestvuju u nagradnoj igri „Upoznajte Beograd“.

Udruženje turističkih vodiča Srbije i Sekretarijat za privredu predstaviće i „Tramvaj kulture“ – zanimljivo turističko razgledanje Beograda. Vodiči pripremaju i edukativni program „Uživajte u pričama turističkih vodiča o skrivenim lepotama Beograda i Srbije“. „Pod otvorenim nebom“ naziv je radionice koju će održati Zlata Tibold.

strana 1 2 3

Beogradski sajam, Bulevar vojvode Mišića 14

11000 Beograd, Srbija.

Copyright © 2014 Beogradski sajam