Najveći i najznačajniji turistički događaj u zemlji i regionu jugoistočne Evrope – 42. Međunarodni beogradski sajam turizma, uz prateće manifestacije, sajmove vina, hotelsko-ugostiteljske opreme i suvenira, u novom izdanju pružiće najbolji pregled trendova i kretanja turističke privrede, i otvoriti nove perspektive u njenom razvoju.

Sajam sa dugom tradicijom, regionalnim ugledom i poverenjem učesnika i posetilaca, jedna je od najuspešnijih manifestacija Beogradskog sajma i zaštitini znak grada Beograda. I ove godine, uz visok organizacioni i profesionalni nivo,sajam je privukao još veći broj izlagača, poslovnih posetilaca i najšire publike.

Pod sloganom „Put pod noge“ – fantastična ponuda i nove destinacije

Od 20. do 23. februara 2020. godine na kompletno raspoloživom izlagačkom prostoru Beogradskog sajma predstaviće se najznačajnije turističke agencije, savezi i organizacije, hoteli, turistički centri, vazduhoplovne kompanije, međunarodni tur-operatori, koji će promovisati najnovije trendove i zbivanja u međunarodnoj turističkoj industriji, nove koncepte i mogućnosti za putovanja, kao i perspektive u razvoju turističkog biznisa.

Beogradski sajam turizma ušao je u petu deceniju postojanja kao vodeći turistički događaj u ovom delu Evrope i sveta, i iz godine u godinu okuplja sve veći broj izlagača, učesnika, posetilaca i poslovnih ljudi iz svih delova sveta, sa zajedničkim poslovnim ciljevima i interesovanjima, i povezuje ponudu i tražnju.

Kao moderan evropski komercijalni sajam, događaj nastavlja da raste i doprinosi razvoju i promociji turizma na autentičan i kreativan način.

Učesnici na Sajmu turizma

Ove godine na Sajmu turizma učestvuje više od 700 direktnih izlagača i suizlagača iz 40 zemalja. Zajedno sa poslovnim gostima ukupno će biti prisutno 44 države. Zajedno, na sve četiri manifestacije učestvuje preko 900 izlagača.

Prvi put ove godine na Sajmu turizma predstaviće se Slovačka i Kenija.

Zemlja partner Sajma turizma 2020: Egipat

Zemlja partner ovogodišnjeg Sajma turizma je Egipat, zemlja koja prepoznatljivom ponudom privlači posetioce iz celog sveta. U sajamskom nastupu u hali 1 Beogradskog sajma na 200m2 u fokusu koncepta njihovog nastupa biće nekoliko turističkih aduta: brojne destinacije na Crvenom moru, ronjenje u Šarm el Šeiku, raznolika i ukusna gastronomska ponuda, kao i otvaranje novog muzeja u blizini piramida. Srbija i Egipat ovim partnerstvom nastavljaju da unapređuju inače blisku turističku saradnju.

Turizam – među najbrže rastućim privrednim granama u Srbiji

Srbiju je u godini za nama posetilo više od 3,5 miliona turista, devizni priliv je veći od 1,4 milijarde evra, a domaći turizam nastavio je da raste. Konstantan višegodišnji trend rasta i rekorda osnov je za očekivanja da će 2020. godina biti još bolja kada su rezultati u turizmu u pitanju.

Izuzetno veliki značaj turizma za sveukupni privredni i društveni razvoj naše zemlje, kao i značaj svih organizacija i pojedinaca koji doprinose njegovom razvoju, reprezentativno se ogleda kroz nastupe i programe na Sajmu turizma.

Značaj sajma za ekonomiju i srpsku privredu potvrđen je aktivnim učešćem Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije, Vladinih nadležnih institucija i drugih organizacija. Tokom sajma tradicionalno se sklapaju međudržavni sporazumi o saradnji i postiže značajan broj poslovnih dogovora i aranžmana.

First minute ponude – ekskluzivne sajamske pogodnosti od 5 do 50 posto

Za sve koji sa nestrpljenjem očekuju leto 2020. godine, Sajam turizma je jedinstveno mesto koje podstiče na nova putovanja, otkriva nove destinacije koje se tek promovišu u Srbij, gde posetioci mogu da se upoznaju sa sveobuhvatnom i premijernom ponudom popularnih odmarališta i hotela, i na licu mesta ostvare popust, uporede cene i odluče se za svoj idealan odmor.

Najavljeni popusti se kreću od 5 do 50 posto, u zavisnosti od agencije i destinacije, a paketi sa mnoštvom pogodnosti često igraju presudnu ulogu u odabiru destinacije, posebno za porodice sa više dece.

Iz bogate sajamske ponude posetioci će biti u prilici da izaberu putovanja prema svojim afinitetima: primamljive first minute ponude za odmor u letnjoj sezoni, aranžmane za tekuću zimsku sezonu, odmor i oporavak u banjama i na planinama, porodična putovanja, putovanja za mlade – omladinski turizam, spa vikende, daleke, egzotične destinacije, krstarenja, city break ponudu, kongresna dešavanja…

Uz avio karte za ceo svet u ponudi agencija su paketi za prvomajske i Uskršnje praznike, odmore u etno selima, organizovane regate, splavarenja i sve turističke “žanrove” koji su u ekspanziji.

Izlagački koncept:

U hali 1 smeštene su turističke agencije, inostrane turističke organizacije, zemlja partner Egipat, inostrani izlagači, avio kompanije. U hali 1A promovišu se omladinski turizam, urbani/avanturistički i manifestacioni turizam.

U hali 2 na nivou A, osim turističkih agencija, svoju poslovnu ponudu predstaviće osiguravajuće kuće, fakulteti i više škole iz oblasti turizma i ugostiteljstva.

U halama 3 i 3A očekuju vas učesnici na Sajmu vina BeoWine.

U hali 4 predstavlja se domaći turizam – Turistička organizacija Srbije, Turistička organizacija Beograda, turističke organizacije gradova Srbije, strukovna udruženja, planine, banje, jezera, salaši… U halama 2B i 2C izložena je oprema za hotelijerstvo i ugostiteljstvo na Sajmu HORECA- OPREMA.

B2B poslovni portal i veliki broj profesionalnih turističkih predstavnika – i ove godine na Sajmu turizma

Uz stalno nastojanje da unapređuje komercijalni aspekt sajma – prodaju turističkih aranžmana i najefektniju prezentaciju ponude izlagača, Beogradski sajam kontinuirano je usmeren na jačanje poslovne posete, unapređenje poslovnih susreta i međusobnih kontakata domaćih privrednika i profesionalaca iz sveta, koji dugi niz godina uspešno posluju u turizmu.

Na ovogodišnjem Sajmu turizma nastavlja da realizacija Hosted buyer programa i brojnih B2B aktivnosti, uz organizovani dolazak profesionalnih turističkih predstavnika i kupaca iz regiona, Evrope i sveta.

Organizovan u saradnji sa poslovnim partenerima Sajma turizma, Privrednom komorom Srbije i Evropskom mrežom preduzetništva, poslovni B2B portal dostupan je i namenjen registraciji kako izlagača, tako i poslovnih posetilaca i njihovom međusobnom umrežavanju na sajmu. B2B portal otvoren je i za predstavnike medija (uslov je da imaju pib i matični broj), koji ovim putem mogu da zakazuju sastanke i intervjue sa učesnicima i gostima sajma.

Pored portala, ove godine izdvojen je poseban prostor za organizaciju “B2B Meetings” sastanaka između poslovnih posetilaca i izlagača, kao i izlagača međusobno. Sastanci će se održavati u specijalnom prostoru u hali 1 u četvrtak, 20. februara, od 12 do 17 h i u petak, 21. februara od 10 do 17h.

Beogradski sajam kreirao je i specijalne pakete pogodnosti za poslovne posetioce i goste na ovogodišnjem Sajmu turizma.

Srbija – zemlja domaćin Sajma turizma

Srbija je već niz godina pozicionirana kao omiljena i nezaobilazna destinacija u ovom delu Evrope, sa konstantnim porastom broja noćenja i dolazaka, što se posebno odnosi na prestonicu Beograd.

Najnoviji podaci pokazuju da se Srbija nalazi među prvih pet zemalja u Evropi koje beleže najveći rast dolazaka stranih turista i prvi put je izjednačen broj domaćih i stranih turista.

Ponuda domaćih destinacija i znamenitosti na sajmu uključuje kapacitete hotela i odmarališta turističkih centara, a prirodne lepote, raznovrsni sadržaji za odmor, zabavu, zdravstveni oporavak, sport, rekreaciju i avanturu, deo su turističkih aduta kojima Srbija pleni na turističkom tržištu.

Sajam turizma je prilika za promociju projekata razvoja turističke infrastrukture i mera podsticaja turističkih agencija u Srbiji za organizovano dovođenje stranih turista.

Zbog nadaleko čuvenog gostoprimstva u Srbiji uživaju gosti iz celog sveta, ali i domaći turisti koji se sve češće opredeljuju za odmor u svojoj zemlji.

Turistička organizacija Srbije (TOS)

Turistička organizacija Srbije će se na ovogodišnjem sajmu predstaviti sa novim sloganom „Izaberi svoju avanturu! #vidisrbiju „, primenjujući nove tehnologije u skladu sa svetskim trendovima. Posetioci će uz pomoć kaleiTOSkopa moći da zakorače u najlepše predele Srbije, kao i da urade kratkotrajnu tetovažu sa turističkim motivima Srbije.

Na štandu TOS-a biće priređena izložba Narodnog muzeja koja je samo delić velike izložbe “100 godina Trebeništa”. U saradnji sa Zavodom za zaštitu prirode biće organizovane edukativne radionice za decu na temu – “Učimo o prirodi” i “Zaštita prirode”, kao i kviz znanja. Za sajam će biti objavljeno drugo izdanje Kataloga seoskih turističkih domaćinstava, a posetioce očekuju i brojna iznenađenja.

Tokom Sajma turizma TOS organizuje i 16. Sajam suvenira pod nazivom „Vidi Srbiju“. Na 30 izložbenih pultova posetioci će moći da vide i kupe suvenire iz svih regija Srbije.

Turistička organizacija Beograda (TOB)

Turistička organizacija Beograda na Sajmu turizma promovisaće turističku ponudu Beograda koja se kontinuirano unapređuje. Već afirmisana poslovna „city break“ destinacija, Beograd je privlačan za investicije, kongrese i seminare, kao i grad kulture, sporta, dobre energije, šopinga i zabave.

Stručni prateći program – renomirani predavači i novi trendovi u turizmu

Celodnevna dešavanja, pregršt interaktivnih sadržaja, prezentacije, promocije, konferencije, degustacije, i ove godine učiniće ovaj veliki sajamski događaj podjednako privlačnim za poslovne posetioce kao i najširu publiku.

Renomirani predavači sa teorijskim i praktičnim znanjima, kroz svoje edukativne prezentacije obezbediće posetiocima novo iskustvo i znanja i probuditi želju za putovanjima, otkrivanjem novih destinacija i degustaciji kvalitetnih vina i gastronomskih specijaliteta sa svih meridijana.

Ne propustite specijalne goste i saznajte nove trendove u turizmu:

Tri dame na Sajmu turizma, blok predavanja na engleskom jeziku:

  • Ivana Nešković, STR, Velika Britanija;
    tema: Analiza performansa hotela u Jugoistočnoj Evropi 2019: Šta nam brojevi govore o uspešnosti hotela i regionalnih destinacija u 2019. godini?
  • Charlotte Noel, Travel Rebel, Belgija;
    tema: Kako možete putovati na održiviji način?
  • Vicky Karantzavelou, Travel Daily News, Grčka
    tema: Novi mediji vs tradicionalni mediji

– radionice Booking.com, organizovane uz podršku Privredne komore Srbije

Tradicionalno, istovremeno sa Sajmom turizma odvijaće se još tri renomirane sajamske manifestacije koje rastu svake godine po obimu i broju učesnika: 11. Međunarodni sajam vina BeoWine, 16. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA i 16. Sajam suvenira “Vidi Srbiju“.

Posetioci Sajma turizma, vina, ugostiteljstva i suvenira, pored ekskluzivnih sajamskih pogodnosti, odabira destinacija za putovanje i odmor uživaće svim čulima u ukusima i mirisima gastronomske ponude, specijaliteta ovog podneblja, ali i degustaciji najboljih vina, rakija, pića, kao i suvenira iz svih krajeva Srbije. Prezentacije na štandovima, demonstracije ugostiteljskih veština na najmodernijoj opremi uz degustacije proizvoda, razlog su zašto posetioci svakog februara iščekuju ovaj nezamenljivi i vanserijski događaj. Pod kupolama Beogradskog sajma, na najvećoj turističkoj smotri u regionu, govoriće se na svim jezicima sveta, promovisati najlepše vrednosti kultura, naroda i običaja, i afirmisati bogata simbolika putovanja.

Pozivamo vas da u danima pred nama pošaljemo najlepšu sliku sa Beogradskog sajma I družimo se na sajmovima turizma, vina i ugostiteljstva!

Novinarske akreditacije:

Javnost i mediji neguju specijalan odnos prema Sajmu turizma kao nezamenljivom turističkom događaju. Izuzetno privlačan za medijska izveštavanja, sajam svake godine akredituje oko 1000 novinara iz dvadesetak zemalja.

Zahtev za novinarsku akreditaciju pošaljite na adresu press@sajam.rs

Radno vreme manifestacije:

20 – 22. februar: 10 – 19h
23. februar: 10 – 18h

Ulaznice:

Cena pojedinačne ulaznice je 400 dinara, a za grupne posete 300 dinara. Cena porodične ulaznice (roditelje sa decom starosti do 16 godina) 800 dinara. Parking se naplaćuje 200 dinara po satu.

Medijski partneri manifestacije:

Rusian Travel Digest, Travel Daily News, Place2Go, Caffe Montenegro, Fashion and Travel, Places2Go, Live Timisoara.ro, Tourism-InSider, TU Magazin, In Horeca, Kongresni turizam, Turistički Svet, BelGuest, Srbija koju volim, Stylers, Adria Media, Color Pres Group, TripinSrbija, Lutajući putnik, Events in Serbia, Turistička prizma, SAT, Turizam TV

Hotel partneri:

Radisson Collection Old Mill Belgrade, Xenon Hotel Belgrade, In Hotel Belgrade, Falkensteiner Hotel Belgrade, Mona Plaza Hotel Belgrade