Dan pre zvaničnog otvaranja kapija 43. Međunarodnog beogradskog sajma turizma za posetioce, u hali 5 Beogradskog sajma, specijalno uređenoj za ovu priliku, u prisustvu brojnih domaćih i stranih gostiju, predstavnika diplomatskog kora, društvenog, kulturnog i političkog života Srbije, ali i izlagača i drugih učesnika, upriličena je svečanost povodom početka rada ove najveće turističke smotre u zemlji i regionu.

Ova ugledna sajamska manifestacija sa dugom tradicijom, koja jedan od ključnih pokretača privrede Srbije u celini, biće održana od 24. do 27. marta. U istom terminu održavaće se i dve srodne i takođe tradicionalne manifestacije – 17. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA i 12. Međunarodni sajam vina BEOWINE (25 – 26. mart).

Od danas, četvrtka 24. marta u 10 časova, sajam je otvoren za sve posetioce zaljubljene u putovanja, odmor, avanture, ali i zabavu, druženje i hedonistička uživanja, jer ova manifestacija premašuje svoj, već davno etablirani, komercijalni domet i brend je velikog multimedijalnog događaja.

Na svečanoj ceremoniji otvaranja, svi govornici čestitali su Beogradskom sajmu veliki jubilej – 85 godina postojanja i izvanrednu organizaciju tako složene i obimne manifestacije, sa velikim brojem učesnika iz celog sveta. Posebno je naglašena uloga sajma u prevazilaženju posledica pandemije i ratne krize u Ukrajini.

Govoreći o aktuelnom trenutku u srpskoj turističkoj privredi, ministarka trgovine turizma i telekomunikacija u Vladi Republike Srbije Tatjana Matić ukazala je na činjenicu da je Srbija, „uprkos globalnim izazovima, kada svet nije ni stabilan ni miran, i dalje na uzlaznoj liniji ne samo oporavka već i daljnjeg razvoja“.

„Srbija će“, rekla je ona, „ostati atraktivna tačka na globalnoj turističkoj mapi, a domaći turizam nastaviće da se razvija i postaće deo naše kulture i našeg životnog stila. Na ovogodišnjem sajmu ugostićemo veliki broj ministara i ministarki iz različitih zemalja, što će doprineti jačanju turističke razmene između naših država, ali i pospešivanju ukupne postojeće poslovne saradnje.“

Ministarka Matić istakla je da „Sajam u Beogradu ima dugu tradiciju i jedan je od ključnih pokretača privrede Srbije u celini, ali je istovremeno i jedna od najznačajnijih manifestacija u regionu. Nakon prošlogodišnje pauze, i izlagačima i posetiocima svima nama je pružena prilika da se setimo zlatnih vremena i putovanja i da jačamo nadu i veru u normalan život.“

Posebno se osvrnula na novi turistički brend Srbije, u vezi s kojim je čestitala Turističkoj organizaciji Srbije i Nacionalnoj platformi „Srbija stvara“, koji su, kako je rekla, „prepoznali da turizam može i treba da se udruži sa kreativnim industrijama. Srbija je predstavljena kako dolikuje, kao jedna moderna otvorena uzbudljiva i kreativna destinacija. Upravo onako kako nas je videlo milion posetilaca iz čitavog sveta, koji su obišli naš paviljon na Svetskoj izložbi u Dubaiju. Postavili smo nov standard u međunarodnom predstavljanju Srbije u svetu, a rezultat je više od 40 potpisanih ugovora i predugovora i više od 20 kompanija koje se pripremaju da započnu poslovanje na Bliskom istoku.“

„Spremamo se i za sledeću izložbu, u Osaki 2025. Beograd je kandidovan za domaćina sledeće specijalizovane izložbe – Expo 2027. Bila bi to sjajna prilika za Beograd i Srbiju, za promociju svih, i turističkih i kulturnih potencijala zemlje. Sigurna sam da će Beograd umeti da iskoristi ovu šansu na pravi način“.

Ministarka je podsetila da je pandemija kovida uticala na celokupne društvene i ekonomske tokove i da je možda najviše pogodila baš turistički sektor. Ovaj period zahtevao je visok nivo koordinacije i prilagođavanja, ali i ozbiljnu ekonomsku podršku. „Republika Srbija je tokom 2021. godine ostvarila jako dobre rezultate, pored ostalog i neverovatan devizni priliv od rekordnih 1,56 milijardi evra, čime smo praktično prevazišli rekordno 2019. godinu. To je rezultat, pre svega, ekonomskih mera koje je Vlada donosila tokom pandemije. Vlada je u 2021. godini izdvojila više od pet milijardi dinara za različite vrste sektorskih pomoći. Značajan vid promocije i podrške turističko- ugostiteljskoj privredi svakako su bili i vaučeri. Prošle godine podeljeno je 150.000 vaučera, ove godine smo samo u januaru podelili 100.000 vaučera. Tokom prošle godine Imali smo i druge mere podrške turističkom sektoru: Vlada je, na primer, dozvolila vakcinisanje stranih građana, značajno smo liberalizovali mere u vezi sa nautičkim turizmom, sa ulaskom stranih građana sa kruzera u našu zemlju, pa činjenica da smo bili na zelenoj listi Evropske unije od meseca maja. Sve je to doprinelo povećanju broja stranih turista, čiji je broj prošle godine za 150 posto veći ego prethodne. Sve to u okolnostima kada je broj domaćih turista ipak dominirao i zahvaljujući čemu je i postignut rast u turističkom sektoru.“

Ministarka Matić je iskazala uverenje da ćemo i ove godine uspeti da nastavimo sa trendom rasta i da baš ovaj sajam treba da pokaže da smo jedna adaptabilna industrija. Naglasila je značaj regionalnog i međunarodnog povezivanja, jer se samo takvom saradnjom mogu prevazići izazovi.

„U ovim teškim vremenima turizam pruža nadu u neku lepšu i bolju budućnost, jer i u teškim vremenima ljudi vole i žele da putuju“, zaključila je ona.

Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije, smatra da „Sajam turizma za sve nas predstavlja pravo mesto i pravi trenutak da pokažemo šta smo to radili u prethodnom periodu i koje su to novine koje smo uveli kako bismo unapredili naše turističke destinacije i kako bismo se prilagodili novim zahtevima gostiju i turista“.

„Za nas je“, rekla je ona, „najvažniji cilj boljitak u turizmu, veći turistički promet i više turista na našim destinacijama. U pripremama ovog sajma više puta je naglašavano da se vidimo i okupljamo posle duže pauze. Imali smo pauzu kad je sajamski nastup u pitanju, ali zaposleni u turizmu nisu bili na pauzi, oni su vrlo aktivno i vredno radili i stalno bili pred izazovom da se prilagode novonastaloj situaciji, da unaprede svoje destinacije, da uđu u njihovu još intenzivniju promociju i u borbu za još bolji kvalitet svega što imamo i što možemo da ponudimo našim turistima.“

„Od TOS-a se očekuje da napravi još kvalitetniji iskorak, jer smo i prethodni period iskoristili da napravimo puno novina u našem radu i u promociji naše zemlje. I naš spot „Srbija. Dozivi!“ deo je novog brendinga. Iskustvo pokazuje da smo uboli pravo u centar onoga što turizam jeste. I četiri dana sajma pred nama značajni su upravo kao početak nastupa pod tim novim brendom, što će posetioci moći da vide u hali 4.“

„Drago nam je“, rekla je Marija Labović, „što je ovaj sajam ostao i postao privlačan i za nove izlagače i nove destinacije. Zadovoljni smo što i ove godine imamo nove zemlje učesnice na Beogradskom sajmu.

Statistika pokazuje da se oporavljamo brže od mnogih zemalja u Evropi i svetu i planiramo da taj trend zadržimo. U tome će da nam pomognu na prvom mestu velika ulaganja koja su se desila u prethodnom periodu, otvoreno je puno novih smeštajnih kapaciteta, puno je uloženo u turističku i putnu infrastrukturu. To je glavni adut, jer nas je stavilo na višu lestvicu turističkih destinacija. TOS će i ove godine i u narednom periodu nastaviti sa intenzivnim promotivnim kampanjama, a sam početak te kampanje je na neki način upravo učešće na ovom sajmu.“

Zaključila je da „od Sajma očekujemo puno novih projekata i dogovora, da „doživimo Srbiju“.

Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić je naglasio značaj Sajma turizma za grad Beograd, koji sa ovom manifestacijom postaje centar dešavanja u ovoj privrednoj grani. „Za grad Beograd je važno da i na ovom sajmu može da prezentuje svoju raznolikost, kulturno-istorijsku tradiciju grada Beograda, koja seže i 5.000 godina unazad. Tu su i arheološka nalazišta iz perioda Rimskog carstva, da i ne govorimo o novim istorijskim dešavanjima poslednjih 2000 godina, kojima Beograd obiluje. Malo gradova u Evropi ima takvu raznolikost i takva bogatstva, možemo se porediti sa najlepšim italijanskim ili francuskim gradovima. Beograd ima i bogat kulturni i festivalski, poznat je i po noćnom životu, gostoprimstvu i gastronomiji. Beograd ima potencijale i u domenu ekoturizma, zdrave hrane, pogotovo u našim prigradskim opštinama, imamo Avalu, Kosmaj, Ratno ostrvo, Adu Ciganliju.“

Gradonačelnik je podsetio i da „svaki deveti čovek u Beogradu živi ili ima neku korist od turizma. Prošle godine smo imali duplo više turista nego pretprošle, iskoristićemo takav trend i tu šansu da turizam raste otprilike 20 posto godišnje. Razvoj Beograda je nešto što omogućava razvoj turizma – kada pogledate Beograd na vodi, bilo koji turista koji dođe ostaje fasciniran i kako se taj deo grada razvija. Tu je i donji Dorćol sa budućim linijskim parkom, pa Hram Svetog Save…“

„Zato svim učesnicima Sajma turizma preostaje jedino da spoje lepo sa korisnim i da sklope dogovore i sporazume“, poručio je Radojičić.

Ova pozdravna obraćanja bila su oplemenjena prigodnim kulturno-umetničkim i promotivnim programom, u kojem su učestvovali kantautorka Lena Kovačević, primadona Sanja Kerkez, glumica Jelena Gavrilović i mlada „gudačka reprezentacija“. koju je za nastup na Expo 2020. izabrao Stefan Milenković. Prikazana su i dva promotivna videa – „Srbija. Doživi“ i video posvećen nastupu Srbije na svetskoj izložbi u Dubaiju.

Sajam turizma i ove godine je znaku koncepta Srbija stvara, nacionalne platforme koja kreira nacionalni brend moderne Srbije, oslanjajući se na međunarodno prepoznate, talentovane i izuzetne pojedince, koji inspirišu svojim dostignućima, inovacijama i kreativnim idejama.

Slogan ovogodišnjeg Sajma turizma „Između planina i mora“ najbolje ilustruje sveobuhvatnu sajamsku ponudu i prati trend ljubitelja putovanja, da je pored tradicionalno aktuelnih morskih destinacija, letnji turizam poslednjih godina upotpunjen željom ljudi da uživaju i planinskom turizmu, prirodi, čistom vazduhu i brojnim kulturnim, gastronomskim i aktivnim turama.

Ekskluzivne sajamske cene, first minute ponude i paketi sa mnoštvom pogodnosti

Posetioci imaju priliku da izaberu putovanja prema svojim afinitetima: porodična putovanja, daleke i egzotične destinacije, putovanja za mlade, city break, odmor i oporavak u banjama, spa vikendi na planinama, eko i aktivni turizam, kongresna dešavanja…

Na sajmu je prisutno preko 350 učesnika iz više od 25 zemalja širom sveta.

Predstavljaju se: Grčka, Turska, Crna Gora, Tunis, Egipat, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Severna Makedonija, Rumunija, Mađarska, Slovačka, Maldivi, a pojedinačno nastupaju izlagači iz Albanije, Hrvatske i Slovenije.

Po prvi put ove godine posetiocima će ekskluzivno biti predstavljene tri nove, i u svetskim okvirima, vrhunske destinacije: egzotična Malezija i Demokratska Republika Sao Tome i Principe, koju čine dva ostrva u Gvinejskom zalivu u centralnoj Africi, kao i Angola, izvrsna destinacija za ljubitelje dugih peščanih plaža. Predstavnici Malezije izrazili su interes za nastupom na sajmu i prepoznali njegov značaj, naše Ministarstvo spoljnih poslova je posredovalo je da se destinacija, kako je nazivaju „Raj na zemlji“ – Sao Tome i Principe, predstavi na sajmu. Angola, koja ima mnogo toga da ponudi u turizmu, prelepe plaže obojene belim peskom i nacionalne parkove, izlaže na sajmu kao deo saradnje Ambasade Angole i Pokrajinske vlade AP Vojvodine.

Pored izuzetnih učesnika i gostiju iz celog sveta, preko 40 domaćih i stranih tur-operatora učestvuje na Sajmu turizma. Od domaćih turističkih agencija nastupiće: Kontiki, Big Blue, Wayout, Astra Travel, Odeon, Allegra Krstarenja, Belvi, Ponte, Robinson, Plana Tours, Mediteraneo Holidays, Grand, Euroturs, Fibula, Supernova Travel, Nitravel, Sabra i dr.

Specifičnost ovogodišnjeg Sajma turizma je da je inspirisan Srbijom. U hali 4 Beogradskog sajma predstaviće se Turistička organizacija Srbije, Turistička organizacija Beograda i mnogobrojne lokalne i regionalne turističke organizacije iz svih delova Srbije.

Na sajmu se očekuje veliki broj poslovnih posetilaca, naročito iz regiona. Putem uspostavljene poslovne B2B platforme i programa organizovanog dovođenja kupaca koji Beogradski sajam nastavlja da sprovodi i ove godine, evidentirano je 3500 pregleda profila izlagača na sajmu i zakazano više od 250 sastanaka profesionalaca iz sektora turizma, koji će se održavati tokom sajma u specijalno dizajniranom prostoru „B2B Meetings“ u hali 1. Ovu aktivnost Beogradski sajam realizuje u saradnji sa Privrednom komorom Srbije i Evropskom mrežom preduzetništva.

Kao nezaobilazna polazna tačka za novu turističku godinu, za koju postoje opravdano velika očekivanja, Beogradski sajam turizma ostaje važna referenca turističkog predstavljanja u regionu i ambijent za promociju trendova i inovacija koje će oblikovati budućnost turističke industrije.

Uz standardno visok profesionalni nivo u organizaciji, zadovoljavajući potrebe svih učesnika i izlagača, sajam je spreman da dočeka svoje verne posetioce.

Sajam turizma biće mesto kompletnog doživljaja: inspiracije za putovanja, upoznavanje sa kulturama sveta, druženje sa ljudima i stvaranje uspomena, degustaciju najukusnijih proizvoda, vina i rakije sa ovih prostora.

Zajedno sa 43. Međunarodnim sajmom turizma na Beogradskom sajmu organizuje se i 17. Međunarodnim sajmom hotelsko ugostiteljske opreme HoReCa koji uspešno promoviše novi trendovi u hotelskoj industriji i ugostiteljstvu i 12. Međunarodni sajam vina BeoWine, ugledan dvodnevni vinski događaj koji okuplja domaće i inostrane proizvođače, uvoznike i ljubitelje vina.

Dobro došli na Sajam turizma!

Radno vreme Sajma turizma i Sajma HoReCa-oprema:
ČET – SUB, 24 – 26. mart: 10:00 – 19:00
NED, 27. mart 10:00 – 18:00

Radno vreme Sajma vina BeoWine:
PET – SUB, 25 – 26. mart: 10:00 – 19:00

Ulaznice: Cena pojedinačne ulaznice je 400 RSD, grupna ulaznica 300 RSD, grupna ulaznica za đake i studente 300 RSD.
Porodična ulaznica: 800,00 RSD
Poslovna ulaznica sa paketom pogodnosti: 2.000 RSD
U subotu i nedelju, 26. i 27. marta, za učenike srednjih stručnih škola turističko-ugostiteljskog smera, ulaz na sajam je besplatan, uz overen spisak učenika od strane škole.

Parking: 150 RSD po satu

Medijski partneri manifestacije: Rusian Travel Digest, Travel Daily News, Place2Go, Caffe Montenegro, Tourism-InSider, Turizmcinin gazetesi, TU Magazin, Kongresni turizam, Turistički svet, Srbija koju volim, Stylers, Adria Media Group, Color Press Group, Furaj.ba, Turistička prizma, TripinSrbija, Lutajući putnik, Events in Serbia, SAT Media Group, Turizam TV.

Hotel partneri: Hotel Mona Plaza, Hotel Nobel