Pod sloganom „Kad je odmor nije teško“ na Beogradskom sajmu će od 23. do 26. februara 2023. godine biti održana tradicionalna turistička smotra celog regiona jugoistočne Evrope i drugih delova sveta:
44. Međunarodni sajam turizma i
18. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA.
Refleks globalne turističke privrede, mesto inicijacija svih turističkih kretanja i promocije trendova za ovu godinu, Sajam turizma na Beogradskom sajmu je jedinstveni događaj i pokretač društveno-ekonomskog razvoja i napretka.
Sajam se, poput samog turizma, konstantno inovira i prilagođava turističkim prilikama i poslovnoj klimi u branši, kako bi se zadovoljila neprekidna želja ljudi za putovanjima i traganje posetilaca za novim destinacijama.
Sajam turizma će i ove godine u halama 1, 1A i 4 Beogradskog sajma predstaviti veliki broj popularnih svetskih destinacija sa sve raznovrsnijom turističkom ponudom, autentičnim smeštajnim kapacitetima prilagođenim savremenim turistima.
Tradicionalno, na sajmu će učestvovati najznačajnije turističke agencije, udruženja i organizacije, hoteli, turistički centri, transportne kompanije i međunarodni tur-operatori.
Zemlja partner Sajma turizma 2023: Narodna Republika Kina
Kina i Srbija imaju izvanredne partnerske odnose u privredi, kulturi i drugim oblastima. Ovogodišnji sajam biće prilika da se, uz pomoć i veliku podršku Ministarstva za turizam i omladinu Republike Srbije, unapredi turistička razmena, da se domaći turisti kroz prezentaciju Nacionalne turističke agencije Narodne Republike Kine upoznaju sa mogućnostima da posete zemlju bogate istorije i nasleđa. Kineski turisti bili su među najbrojnijim stranim gostima Srbije i partnerstvo na ovogodišnjem Sajmu turizma prilika je da se taj trend nastavi. Kao poseban događaj na Sajmu turizma planiran je i B2B susret sa predstavnicima iz Kine u koordinaciji sa Privrednom komorom Srbije.
Na 44. Sajmu turizma izlagači i posetioci iz preko 30 zemalja i preko 40 tur-operatora iz zemlje i inostranstva
Destinacije kontinuirano prisutne na sajmu i omiljene kod domaćih turista tu su i ove godine: Turska, Grčka, Crna Gora, Tunis, Bugarska, Slovenija, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Kipar, Severna Makedonija… kao i prošlogodišnji učesnici – ostrvske destinacije Maldivi, Sao Tome & Principe.
Prvi put na Sajmu turizma
Premijerno će na sajmu ove godine svoje turističke atrakcije, prirodne lepote i osobenosti predstaviti: Alžir, Burundi, Kamerun, Obala Slonovače, Gabon, Ekvatorijalna Gvineja i Namibija.
Ekskluzivne sajamske cene, first minute ponude i paketi sa mnoštvom pogodnosti
Omiljen od strane posetilaca kao godišnji orijentir za odabir aranžmana i mogućnosti za putovanja, sajam će i ove godine pružiti priliku posetiocima da iz velike ponude izaberu prema svojim afinitetima: porodična putovanja, daleke i egzotične destinacije, putovanja za mlade, city break, odmor i oporavak u banjama, spa vikende na planinama, eko i aktivni turizam, kongresna dešavanja…
Turizam Srbije
Srbija će svoje turističke adute predstaviti u hali 4 Beogradskog sajma kroz autentične nastupe Turističke organizacije Srbije (TOS), Turističke organizacije Beograda (TOB), kao i učešće mnogobrojnih lokalnih i regionalnih turističkih organizacija iz svih delova Srbije.
Turistička organizacija Srbije će pod sloganom „SRBIJA Doživi!“ (eng. „Experience! SERBIA“) u danima sajma predstaviti kulturu, umetnost i istoriju Srbije, prirodne lepote Srbije kao i brojne manifestacije. I ove godine Turistička organizacija Srbije je pripremila veliki broj aktivnosti za posetioce sajma, poput aktivacija Fotografija za poneti “SRBIJA Doživi“ i Кaleidoskopa koji nudi potpuno nov način doživljaja destinacije i primenu novih tehnologija u vizuelnoj prezentaciji. Učiniće da svi mi za trenutak otputujemo u najlepše delove Srbije.
Kviz znanja će pružiti priliku posetiocima da provere koliko poznaju svoju zemlju, da otkriju detalje i steknu nova znanja. Spoj tradicionalne i moderne Srbije biće prikazan u etno kutku kroz radove umetnica koje će izrađivati etno motive na modnim detaljima.
Na zajedničkom štandu predstaviće se i JP Skijališta Srbije, Zavod za zaštitu prirode Srbije, Etnografski muzej i Nacionalna asocijacija upravljača turističkih speleoloških objekata Srbije.
Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam AP Vojvodine predstaviće se u hali 1 gde će prezentovati ukupnu ponudu turističkih potencijala Vojvodine, privredno – turističkih manifestacija, dobitnike znaka „Najbolje iz Vojvodine“, kao i programom ženskog preduzetništva i autentičnih starih zanata karakterističnih za područje Vojvodine. U hali 1a predstaviće se gastro turistička ponuda Vojvodine kroz prezentaciju vinskog turizma Fruške Gore i manifestacije Noćni bazar.
Grad Beograd svoje aktivnosti promovisaće zajedničkim programom Turističke organizacije Beograda, Gradske uprave-Sekretarijata za privredu, gradskih opština, ustanova i preduzeća. Turistička organizacija Beograda će pod sloganom „GO BELGRADE“, promovisati turističku ponudu našeg grada kao poslovne destinacije, privlačne za investicije, kongrese i seminare, grada kulture, manifestacija i događaja, grada sporta; “dobre energije, šopinga i zabave“, ali i destinacije koja je uvek nova i zanimljiva za sve kategorije posetilaca; promovisaće raznovrsne programe kulturne i turističke ponude.
Veliki broj profesionalnih turističkih predstavnika i ove godine na Sajmu turizma
Realizovan u saradnji sa Privrednom komorom Srbije i Evropskom mrežom preduzetništva, B2B poslovni program putem portala i izuzetno aktivne B2B platforme za registraciju, preglede i međusobno umrežavanje učesnika, već godinama uspešno povezuje izlagače, posetioce i sve druge korisnike turističkih usluga. Registrovani učesnici imaće priliku da se i ove godine na sajmu susretnu sa predstavnicima brojnih kompanija i povežu sa poslovnim partnerima na unapred zakazanim sastancima.
Dvodnevni B2B susreti odvijaće se 23. i 24. februara od 10.30 do 17.00 časova u posebnom prostoru „B2B Meetings“ (sala 1).
Već u predsajamskom periodu B2B sastanke su najavili poslovni posetioci (buyeri) iz Španije, Švajcarske, Grčke, Mađarske, Bugarske, Bosne i Hercegovine, Albanije. Očekuje se da će uz koordinaciju Privredne komore Srbije među najaktivnijim učesnicima B2B sastanaka biti predstavnici Narodne Republike Kine, ovogodišnje zemlje partnera i afričkih zemalja koje prvi put učestvuju na Sajmu turizma.
Beogradski sajam turizma namenjen je u svom velikom organizacionom domenu i profesionalcima iz svih sektora turističke industrije. U tom smislu, paralelno će se na Beogradskom sajmu odvijati i 18. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA, koji će prikazati najsavremeniju opremu za hotelske i ugostiteljske objekte.
Bogat prateći program, prezentacije, promocije, konferencije…
Prateći program na Sajmu turizma biće bogat i inspirativan, kao i svake godine, podjednako privlačan za poslovne posetioce kao i najširu publiku i posetioce.
Stručnjaci iz oblasti turizma doneće nova znanja iz turizma i otvoriti najaktuelnije teme o trendovima u kongresnom turizmu, on line plaćanju, mladim preduzetnicima koji su se uspešno otisnuli u vode turizma…
Sajam turizma uz Sajam HORECA-OPREMA
prilika je za susrete poslovnih ljudi u turističkom, hotelskom i ugostiteljskom biznisu, za posetioce mogućnost za ekskluzivne sajamske pogodnosti za putovanja prema različitim afinitetima: porodična putovanja, daleke i egzotične destinacije, putovanja za mlade, city break, odmor i oporavak u banjama, spa vikendi na planinama, eko i aktivni turizam, kongresna dešavanja…
Celodnevna dešavanja, prezentacije, promocije, degustacije specijaliteta i ukusa sa svih meridijana, uz druženja i nezaboravne susrete, razlog su zašto posetioci vole i iščekuju ovaj nezamenljiv i vanserijski događaj.
Dobro došli na Sajam turizma!
Radno vreme Sajma turizma i Sajma HORECA-OPREMA:
ČET – SUB, 23 – 25. februar: 10:00 – 19:00
NED, 26. februar 10:00 – 18:00
Ulaznice: Cena pojedinačne ulaznice je 450 RSD
Grupna ulaznica (minimum osam osoba): 350 RSD
Poslovna ulaznica sa paketom pogodnosti: 3.000 RSD
Parking za automobile: 200 RSD po satu
Novinarske akreditacije:
Zahtev za novinarsku akreditaciju pošaljite na e mail press@sajam.rs
Medijski partneri manifestacije:
SAT Media Group, TU Magazin, Travel Daily News, Adria Media Group, Color Press Group, Kongresni turizam, Place2Go, Style.rs, TripinSrbija, Events in Serbia, Turistička prizma, Turistički svet, Srbija koju volim, Events in Serbia, Turizam TV – Više od Putovanja, Furaj.ba, Caffe Montenegro, Lutajući putnik, Rusian Travel Digest, First Media Group, Adriatic Traveller
Hotel partner: Hotel Mona Plaza
PRESS Beogradskog sajma press@sajam.rs