City break turizam je, prema izveštajima Svetske turističke organizacije, jedan od najpopularnijih oblika turizma u svetu.
Prema njihovim podacima skoro 50 odsto putovanja odnosi se na kratke odmore i posete gradovima. Ovaj oblik turizma podrazumeva da gosti borave na destinaciji (gradovima) od jedan do četiri dana, a to je obično drugi, treći ili četvrti odmor u godini.
Osam parametara ocenjuju grad kao city break destinaciju, a to su: dostupnost (što podrazumeva vid transporta do destinacije kao i popularnu cenu koštanja ove usluge), dobar proizvod, cene smeštaja i vanpansionske potrošnje, sistem i način informisanja, gastronomska ponuda, ljubazni domaćini, klima i lakoća kretanja po gradu.
Takođe, dodatni kriterijumi koji pojačavaju brend grada kao city break destinacije su: specifičnost ljudi, različitost (originalnost), politika i poslovna klima, događaji, lokacija grada, atrakcije i vrednost naknadnih razgovora.
Vrednost naknadnih razgovora je ono što se najčešće pojavljuje u anketama i misli se na preporuke prijatelja i rodbine koji su boravili na odredištu.
Tri stvari koje turisti očekuju od city break-a:
- Da nauče nesto novo – većina turista zainteresovana je da pri dolasku saznaju što više o kulturno – istorijskoj ponudi, ali i o skorašnjoj istoriji i načinu života.
- Da se lepo provedu – pod lepim provodom se podrazumevaju kvalitetna i ukusna hrana, piće i bogata ponuda ugostiteljskih objekata.
- Da se uključe u lokalnu kulturu – gostoprimstvo može biti jedan od aduta destinacije, jer gosti iz inostranstva žele da lako sklapaju kontakte i prijateljstva sa lokalnim stanovništvom.
Na Sajmu turizma u Beogradu, za sada, kao zasebne štandove imaju gradovi – destinacije: Zagreb, Kavala, Novi Sad, Novi Pazar, Jagodina, Despotovac, Kragujevac, Valjevo, Kraljevo, Beograd i mnogi drugi.