Beograd, prestonica turizma
42. izdanje Međunarodnog beogradskog sajma turizma završeno je u fantastičnoj atmosferi, u maniru najuspešnijeg i najvećeg turističkog događaja u regionu. Uz prateće manifestacije: 11. Međunarodni sajam vina BeoWine, 16. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA i 16. Sajam suvenira “Vidi Srbiju“, događaj je pružio najbolji pregled trendova i kretanja u turističkoj privredi, i otvorio nove perspektive u razvoju ove sfere biznisa.
Sajam sa dugom tradicijom, regionalnim ugledom i poverenjem učesnika i posetilaca, pokazao je zašto je jedna od najuspešnijih manifestacija Beogradskog sajma i zaštitini znak grada Beograda. I ove godine, uz visok organizacioni i profesionalni nivo, sajam je privukao još veći broj izlagača, poslovnih posetilaca iz svih krajeva sveta i najšire publike i ljubitelja putovanja.
Pod sloganom „Put pod noge“ u halama Beogradskog sajma, turističku ponudu i smeštajne kapacitete, kulturu i običaje, vina i specijalitete, predstavilo je više od 700 direktnih izlagača i suizlagača iz 40 zemalja. Zajedno sa poslovnim gostima na sajmu su ukupno bile prisutne 44 države. Zajedno, na sve četiri manifestacije, učestvovalo je preko 900 izlagača i 66.784 posetilaca.
Prvi put ove godine na Sajmu turizma predstavili su se Slovačka, Dominikanska Republika i Kenija. Gruzija, koja je prvi put izlagala na sajmu vina, održala je i turističku prezentaciju za medije, turističke agencije i važne goste pod naslovom “GEORGIA – TRAVEL DESTINATION”. Predstavnici ove zemlje najavili su još izraženije prisustvo na sledećem sajmu turizma.
Značaj sajma za ekonomiju i privredu Republike Srbije potvrđen je aktivnim učešćem na sajmu Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije, Vladinih nadležnih institucija i drugih organizacija.
Ovogodišnji sajam otvorio je potpredsednik Vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić porukom da će 2020. biti godina reformi i novih investicija u turizam Srbije.
Zemlja partner ovogodišnjeg Sajma turizma bila je Arapska Republika Egipat, a u sajamskom nastupu u hali 1 Beogradskog sajma na velikom štandu zainteresovanim posetiocima predstavili su svoje brojne turističke adute. Srbija i Egipat ovim partnerstvom nastavljaju da unapređuju inače blisku turističku saradnju. Ministarstva turizma dve zemlje imaju sporazum o razumevanju, rade zajednički ekonomski komitet i zajednički poslovni savet, a zaključena su i tri sporazuma o saradnji šest gradova Egipta i Srbije.
Najznačajnija prošlogodišnja novina na Sajmu turizma, B2B poslovni portal, uveden u saradnji sa poslovnim partnerima Privrednom komorom Srbije i Evropskom mrežom preduzetništva, ove godine dobio je na punom značaju u povezivanju učesnika na sajmu sa oko 9000 pregleda profila. Pored portala, ove godine izdvojen je poseban prostor za organizaciju „B2B Meetings“ sastanaka između poslovnih posetilaca i izlagača, kao i izlagača međusobno. Sastanci su se održavali u specijalnom prostoru u hali 1, a najveći broj sastanaka imali su profesionalni kupci – predstavnici turističkih agencija iz inostranstva, koji su organizovano došli u organizaciji Beogradskog sajma. Tokom prva dva dana sajma održano je preko 300 sastanaka u „B2B Meetings“, kao i veliki broj sastanaka na štandovima izlagača i u Business Lounge.
Tendencija rasta broja kvalitetne posete je nastavljena, a po rezultatima anketa, kao i na osnovu direktnih razgovora sa izlagačima, ove godine napravljen je značajan pomak i po pitanju poslovne posete, te je poslovnih gostiju bilo iz Sjedinjenih Američkih Država, Gruzije, Libana, Kuvajta, Singapura, Velike Britanije itd.
Srbija, zemlja domaćin Sajma turizma, na sajmu je prestavila sve najbolje i najnovije u srpskom turizmu. Na štandovima u hali 4, uz nastupe turistickih organizacija i gradova, promovisane su znamenitosti, domaći smeštajni kapaciteti, srpska kultura, običaji i suveniri. Tradicionalno, tokom Sajma turizma Turistička organizacija Srbije (TOS) organizovala je i 16. Sajam suvenira pod nazivom „Vidi Srbiju“ gde su posetioci na 30 izložbenih pultova posetioci mogli da vide i kupe suvenire iz svih regija Srbije.
U cilju unapređenja i promocije svih tipova turizma, Beogradski sajam je ove godine u hali 1A posebno predstavio omladinski turizam, urbani/avanturistički i manifestacioni turizam, koji u svetu značajno učestvuju u ukupnim turističkim kretanjima. Veliku pažnju posetilaca ove hale izazvala je prezentacija uživo viteških borbi u posebno izgrađenom prostoru u organizaciji udruženja Beli orlovi. Ovo udruženje sprema novi srednjevekovni spektakl MASTERS turnir (Vreme kraljeva) HMB sporta, koji će se održati u hali 2 Beogradskog sajma od 2. do 3. maja 2020. godine.
U hali 1 izlagale su turističke agencije, inostrane turističke organizacije, zemlja partner Egipat, inostrani izlagači, avio kompanije.
U hali 2 na nivou A, osim turističkih agencija, svoju poslovnu ponudu predstavili su osiguravajuće kuće, fakulteti i više škole iz oblasti turizma i ugostiteljstva.
U halama 3 i 3A odvijao se Sajam vina BeoWine, uz učešće preko 130 izlagača iz 14 zemalja. Pored srpskih vina, prvi put su predstavljena vina iz Gruzije, a zatim tradicionalno i vina iz Italije, Nemačke, Francuske, Hrvatske, Slovenije, Bugarske, Severne Makedonije, Crne Gore, Poljske, Austrije, Turske i Bosne i Hercegovine.
U hali 4 po običaju se predstavio domaći turizam – Turistička organizacija Srbije, Turistička organizacija Beograda, turističke organizacije gradova Srbije, strukovna udruženja, planine, banje, jezera, salaši…
U halama 2B i 2C prostirala se izložba najsavremenije opreme za hotelijerstvo i ugostiteljstvo na Sajmu HORECA– OPREMA, gde je učestvovalo 62 izlagača iz Srbije, Hrvatske, Italije i Grčke.
Ovogodišnji sajam obeležio je i izuzetno bogat i sadržajan prateći program, uz celodnevna dešavanja, gostovanja renomiranih stručnjaka i predavača. Pregršt interaktivnih sadržaja, prezentacija, promocija, konferencija, degustacija, i ove godine učinio je ovaj veliki sajamski događaj podjednako privlačnim za poslovne posetioce kao i najširu publiku.
Svoju turističku ponudu u konferencijskim salama predstavili su: Ruska Federacija, Turistička organizacija Srbije, zemlja partner Arapska Republika Egipat, ambasada Indonezije, Ministarstvo turizma Republike Bugarske, Smedervska tvrđava, Turistička organizacija Vojvodine, Turistička organizacija Subotice, Turistička organizacija Valjevo i dr.
Na predavanjima i master classovima učestvovali su: Ivana Nešković, STR, Velika Britanija, Charlotte Noel, Travel Rebel, Belgija, Vicky Karantzavelou, Travel Daily News, Grčka, a uz podršku Privredne komore Srbije održane su radionice Booking.com.
Atraktivna multimedijalna manifestacija posetiocima je pružila jedinstvenu mogućnost da uz ekskluzivne sajamske pogodnosti na vreme bukiraju aranžmane za letnju sezonu, probaju vina i gastro specijalitete iz različitih regija i delova sveta.
Tokom četiri sajamska dana, Beograd je bio turistički centar i grad kosmopolitskog duha, što je uz brojne prateće događaje, promocije, prezentacije i konferencije rezultiralo velikom pažnjom javnosti i predstavnika medija za Sajam turizma, kao i značajnim brojem objava, priloga, intervjua i reportaža sa samog događaja u digitalnim i štampanim medijima.
Akreditovano je oko 1000 novinara iz dvadesetak zemalja.
Beogradski sajam je u cilju promocije događaja i usluga poslao 9 Newslettera (srpski/engleski) i 10 Press informacija (srpski/engleski) na preko 15 hiljada adresa i uspostavio medijska partnerstva sa medijima iz Rusije, Grčke, Hrvatske, Crne Gore, Turske, Nemačke, Rumunije, Azije i Srbije.
Medijski partneri manifestacije bili su: Rusian Travel Digest, Travel Daily News, Place2Go, Caffe Montenegro, Fashion and Travel, Places2Go, Live Timisoara.ro, Tourism-InSider, TU Magazin, In Horeca, Kongresni turizam, Turistički Svet, BelGuest, Srbija koju volim, Style rs, Adria Media, Color Pres Group, TripinSrbija, Lutajući putnik, Events in Serbia, Turistička prizma, SAT Media Group. Hotel partneri Međunarodnog beogradskog sajma turizma su: Radisson Collection Old Mill Belgrade, Xenon Hotel Belgrade, In Hotel Belgrade, Falkensteiner Hotel Belgrade, Mona Plaza Hotel Belgrade.
Zahvaljujemo se Vašoj medijskoj kući i Vama lično što ste bili deo naše manifestacije i u domenu profesije dali značajan doprinos u izveštavanju javnosti koja neguje specijalan odnos prema našoj manifestaciji kao nezamenljivom turističkom događaju.