Pod sloganom „JEDNA KARTA, BEZBROJ SVETOVA“ na Beogradskom sajmu će od 20. do 23. februara 2025. godine biti održana eminentna turistička manifestacija, skup celog regiona jugoistočne Evrope i drugih delova sveta
46. Međunarodni sajam turizma (hale 1, 1A, 2A, 2C i 4) i 20. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA (hale 2A i 2C).
ITF Međunarodni sajam turizma predstavlja ključni poslovni oslonac Beogradskog sajma i srpske turističke privrede. Sa značajnim uticajem na ekonomiju, turizam je jedan od glavnih pokretača privrednog rasta i razvoja, koji stvara sinergiju sa srodnim sektorima i doprinosi ukupnom prosperitetu zemlje. Ovaj sektor, direktno i indirektno, zapošljava veliki broj ljudi, dok prihodi od turizma povećavaju bruto domaći proizvod, obezbeđujući ekonomsku stabilnost i dugoročni razvoj.
Zemlja partner Sajma turizma 2025 – Italija
Italija i Srbija nastavljaju uspešnu saradnju u oblasti turizma ovogodišnjim partnerstvom na 46. Međunarodnom sajmu turizma na Beogradskom sajmu, gde će Italija, jedna od najatraktivnijih turističkih destinacija u Evropi i svetu, ove godine biti posebno predstavljena kao zemlja partner.
Ovaj vid partnerstva sa Beogradskim sajmom turizma i Republikom Srbijom predstavlja priznanje potencijala za jačanje saradnje i unapređenje ekonomskih odnosa između dve zemlje.
Turizam je već nekoliko decenija najbrže rastuća privredna delatnosti u Italiji i jedan od najstabilnijih sektora nacionalne ekonomija, a prihod od turizma svrstava je u grupu zemalja sa najvećom zaradom u turizmu.
Italija, zemlja je veličanstvenog kulturnog nasleđa, arhitekture, istorije umetnosti i dizajna, kao i mode, gastronomije.
Učešće Italije kao zemlje partnera na ovogodišnjem Sajmu turizma od izuzetnog je značaja za Srbiju. Osim predstavljanja bogate turističke ponude italijanskih gradova, regija i različitih vidova turizma, sajam pruža priliku da se i turistički kapaciteti i prirodne lepote Srbije predstave italijanskim posetiocima, kako bi bolje upoznali atrakcije i mogućnosti koje naša zemlja nudi.
Učesnici na Sajmu turizma
Tradicionalno, na sajmu će učestvovati najznačajnije turističke agencije, udruženja i organizacije, hoteli, turistički centri, transportne kompanije i međunarodni tur-operatori.
Uz pažljivo planirane i kreativne nastupe svi izlagači na Sajmu turizma ojačaće svoj brend i efikasno predstaviti turističku ponudu.
Prvi put na Sajmu turizma nastupaju Venecuela,Ekvador i Estonija, a zemlje koje se vraćaju i ponovo učestvuju su Kipar i Severna Makedonija.
Popularne i omiljene destinacije kontinuirano prisutne na sajmu biće tu i ove godine: Turska, Grčka, Crna Gora, Tunis, Bugarska, Slovenija, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Mađarska, Kamerun, Gabon i dr.
Sajamska promocija specijalnih First minute ponuda
Zahvaljujući ekskluzivnim sajamskim popustima, first minute ponudama i atraktivnim paketima sa brojnim pogodnostima, Sajam turizma već dugi niz godina predstavlja nezaobilaznu destinaciju za sve one koji planiraju svoja putovanja.
Sajamska publika ima priliku da na jednom mestu sagleda sve što turistički sektor nudi, pronađe idealne aranžmane i iskoriste specijalne sajamske uslove.
I ove godine, iz bogate ponude, posetioci će moći da izaberu putovanja koja odgovaraju njihovim interesovanjima – bilo da su to porodični odmori, daleke i egzotične destinacije, avanturistički i eko-turizam, city break putovanja, wellness i spa vikendi na planinama, odmor u banjama, kongresna dešavanja ili posebne ponude za mlade putnike.
Srbija na Sajmu turizma
Srbija, sve privlačnija domaćim i stranim turistima, ističe se kao rastuća destinacija otvorena za investicije u turizmu i ugostiteljstvu. Na Sajmu turizma ravnopravno konkuriše svetskim destinacijama svojim prirodnim lepotama, raznovrsnim smeštajnim kapacitetima, bogatom gastronomskom ponudom i prepoznatljivom gostoljubivošću, koja je ključni adut u promociji jedinstvenih doživljaja koje nudi kao turistička destinacija.
Srbija će svoje turističke adute predstaviti u hali 4 Beogradskog sajma kroz nastupe Turističke organizacije Srbije (TOS), Turističke organizacije Beograda (TOB), Turističke organizacije Vojvodine (TOV), Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam i vinari Vojvodine, kao i mnogobrojnih lokalnih i regionalnih turističkih organizacija iz svih delova Srbije.
Turistička organizacija Srbije (TOS) se na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu predstavlja u hali 4 pod sloganom „SRBIJA. Doživi!“ (eng. „Experience! SERBIA“).
Sa Turističkom organizacijom Srbije predstaviće se Ministarstvo turizma i omladine, JP ,, Skijališta Srbije“, Zavod za zaštitu prirode Srbije, humanitarna organizacija „ Zvuci srca”, Agencija za bezbednost saobraćaja sa Upravom saobraćajne policije i Galerija naivne umetnosti iz Кovačice.
Brend Turističke organizacije Srbije promovisaće se i ove godine tokom trajanja sajma sa ciljem da se komunicira sa ljudima koji žele nova iskustva i uspomene . Ideja brenda je da se turisti osvrnu na Srbiju kao turističku destinaciju kojoj je potrebno posvetiti više vremena i prostora. Promocija brenda na štandu Sajma obuhvata: film, brošure, Turističku kartu Srbije…
Štand Turističke organizacije Srbije biće obogaćen raznovrsnim programom, a akcenat se stavlja na UNESКO listu nematerijalne kulturne baštine.
Turistička organizacija Beograda (TOB) na ovogodišnjem Sajmu turizma predstaviće najznačajnije segmente turističke ponude srpske prestonice, sa akcentom na kulturni turizam koji je predominantan u evropskim i svetskim „city break“ destinacijama. U fokusu promocije je nastupajuća specijalizovana izložba EXPO 27, kojoj će Beograd biti domaćin, ali i ponuda beogradskih opština, kulturnih institucija, gastronomija i poznati beogradski festivali.
B2B poslovni program – Povezivanje i razvoj turizma na globalnom nivou
Beogradski Sajam turizma ostaje ključna platforma za uspostavljanje poslovnih kontakata između učesnika, poslovnih posetilaca i gostiju iz zemlje, regiona i tradicionalnih turističkih tržišta. Kao najposećeniji sajam turizma u regionu, kroz intenzivne B2B aktivnosti i prisustvo brojnih profesionalaca iz industrije, sajam predstavlja stratešku bazu za tržište koje obuhvata desetine miliona potencijalnih turista.
I ove godine svim učesnicima, turističkim agencijama iz inostranstva i zemlje dostupan je B2B portal namenjen za registracijiu kako izlagača, tako i poslovnih posetilaca pravnih aktivnih lica. Registracija omogućava besplatnu promociju kompanijama i kontakte sa ostalim registrovanim članovima, kao i zakazivanje sastanaka sa izlagačima i potencijalno sklapanje dogovora o budućoj saradnji.
Sastanci se održavaju u specijalnom prostoru „B2B Meetings“ (hala 1, galerija) i lako se, već automatski samom registracijom, zakazuju pomoću ove jedinstvene B2B platforme specijalno kreirane za potrebe događaja.
Vreme predviđeno za održavanje sastanaka tokom prva dva sajamska dana:
20.02.2025. od 11:30 do 17:00 i 21.02.2025. od 10:30 do 17:00.
20. Međunarodni sajam hotelsko ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA
Pod sloganom „Poslužite se“, u halama 2A i 2C, paralelno sa Sajmom turizma, održaće se i 20. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA.
Ovogodišnji sajam akcenat stavlja na domaće izlagače, uz prisustvo relevantnih inostranih predstvanika kompanije iz različitih segmenata ugostiteljske industrije, koje doprinose podizanju turističke ponude na viši nivo – od proizvodnje, distribucije i prodaje hotelskog i ugostiteljskog nameštaja do opreme za kuhinje, restorane i barove.
U izlagačkom delu posetioci će imati priliku da se upoznaju sa širokim spektrom opreme i rešenja za ugostiteljsku industriju, uključujući kuhinjsku, hotelsku i restoransku opremu, kao i asortiman renomiranih brendova u oblasti sigurnosnih i rezervacionih sistema. Posebnu pažnju privući će inovativna IT rešenja i aplikacije vodećih proizvođača i uvoznika, koja unapređuju kvalitet usluga i optimizuju poslovanje ugostiteljskih objekata, prateći savremene trendove u horeca industriji.
Sajam uključuje poslastičarski i pekarski program, opremu za bankete, pakovanje hrane, radnu odeću i obuću, posteljine, sredstva za održavanje higijene u ugostiteljskim objektima, kao i stručnu literaturu i publikacije.
Program će biti dodatno obogaćen aktuelnim temama namenjenim ugostiteljima, hotelijerima i posetiocima. Kroz interaktivne promocije na štandovima, prezentacije inovativnih aparata za proizvodnju sladoleda uz degustacije, kao i demonstracije ugostiteljskih veština, učesnici će imati priliku da steknu uvid u najnovije trendove i tehnologije koje unapređuju ugostiteljsku delatnost.
Za sve one čija sledeća avantura počinje upravo na Sajmu turizma na Beogradskom sajmu, ovogodišnje istraživanje novih svetova donosi jedinstvenu priliku za upoznavanje sa najnovijim destinacijama, inovacijama u turističkoj industriji i tehnološkim trendovima koji unapređuju putovanja.
Posetioci će moći da iskoriste prednosti moderne tehnologije kroz virtuelne ture, digitalne vodiče, pametne putne aplikacije i savete stručnjaka koji će objasniti kako se turizam prilagođava savremenim potrebama putnika.
Omiljen među posetiocima i medijski atraktivan, Sajam turizma nije samo događaj – on postavlja trendove i oblikuje turističku godinu.
Sve poslovne aktivnosti ostvarene tokom sajma reflektuju se na čitavu industriju, a turizam postaje centralna tema, okupljajući stručnjake, putnike i entuzijaste na jednom mestu.
Dobro došli na Sajam turizma 2025!
Radno vreme Sajma turizma i Sajma HORECA-OPREMA:
ČET – SUB, 20 – 22. februar: 10:00 – 19:00
NED, 23. februar: 10:00 – 18:00
Ulaznice:
Pojedinačna ulaznica: 700 RSD
Grupna ulaznica (minimum osam osoba): 500 RSD
Poslovna ulaznica sa paketom pogodnosti: 3.500 RSD
Parking: 200 RSD po satu
Novinarske akreditacije:
Zahtev za novinarsku akreditaciju poslati na e mail press@sajam.rs
Medijski partneri manifestacije:
Adriatic Traveller, Balkan Trip TV, Caffe Montenegro, Events in Serbia, Fijet Srbija, Kongresniturizam.com, Lutajući putnik, Place2Go, SAT Media Group, Style.rs, Tragento, Turistička prizma, Turistički svet
Hotel partner: Hotel Mona Plaza