Najznačajnija turistička manifestacija u zemlji i jugoistočnoj Evropi, 44. Međunarodni sajam turizma održaće se od 23. do 26. februara 2023. godine na Beogradskom sajmu.
Pripreme za organizaciju ovog jedinstvenog događaja uveliko su u toku, jer su očekivanja od Sajma turizma u Beogradu tradicionalno visoka. Sajam je refleks globalne turističke privrede, mesto sveobuhvatne ponude i direktnih susreta ljudi sa zajedničkim poslovnim i putničkim interesovanjima.
Još prošlo izdanje manifestacije pokazalo je u kom domenu se turistička industrija menja zbog prilika u svetu koje snažno utiču na turističke tokove. Srećom, turizam se prilagođava i inovira
kako bi se zadovoljila neprekidna potražnja potrošača i želja putnika za putovanjima.
Prema najnovijim podacima Svetske turističke organizacije (UNWTO) međunarodni turizam je doživeo snažan oporavak od početka 2022.godine, a ovaj rezultat je jedan od razloga što je tema ovogodišnjeg Svetskog dana turizma bila „reispitivanje turizma“, sa fokusom na dalje predviđanje rasta prihoda i značaja ove neiscrpne privredne grane.
Srbija je nastavila da prati svetski trend rasta i ove godine zabeležena je 88,4% veća poseta turista nego prošle. Upravo će predstojeći Sajam turizma biti mesto na kome će se videti da je Srbija otvorena za biznis, posebno u sektoru turizma i ugostiteljstva. Sajam će predstaviti sve turističke trendove, tendencije, nova znanja, tehnologije i mogućnosti u oblasti turizma.
U februaru sa Sajmom turizma tradicionalno kreće talas nove energije, a kroz uspostavljanje kontakata i umrežavanje učesnika, trasiraće se pravac ostvarivanja još boljih poslovnih rezultata.
Posetioce očekuje veliki broj popularnih svetskih destinacija sa sve raznovrsnijom turističkom ponudom, autentičnim smeštajnim kapacitetima prilagođenim savremenim turistima.
Tradicionalno, na sajmu će učestvovati najznačajnije turističke agencije, udruženja i organizacije, hoteli, turistički centri, vazduhoplovne kompanije i međunarodni tur-operatori.
Turističke destinacije sa svojim atrakcijama, proizvodima, smeštajnim i ugostiteljskim kapacitetima i drugim sadržajima imaju priliku da svoju ponudu predstave ne samo turistima iz Srbije, već iz celog regiona, koji postaje sve emitivnije tržište.
Omiljen od strane posetilaca kao godišnji orijentir za odabir aranžmana i destinacija, Beogradski sajam turizma namenjen je u svom velikom organizacionom domenu i profesionalcima iz svih sektora turističke industrije. U tom smislu, paralelno će se na Beogradskom sajmu odvijati i 18. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA, koji će prikazati najsavremeniju opremu za hotelske i ugostiteljske objekte.
Sajam sa dugom tradicijom, regionalnim ugledom i poverenjem učesnika i posetilaca, jedna je od najuspešnijih manifestacija Beogradskog sajma i zaštitni znak grada Beograda.
Sajam turizma kreirao je ambijent u kome se spajaju ponuda i potražnja. U fokusu događaja ostaju poslovni kontakti učesnika i poslovnih posetilaca gostiju iz zemlje, regiona, kao i tradicionalnih tržišta gde naši ljudi putuju i onih odakle nam dolazi najveći broj turista.
Ovaj najposećeniji sajam turizma regiona i šire kroz veliki broj poslovnih gostiju i B2B aktivnosti sa preko 350 održanih zakazanih sastanaka na poslednjem okupljanju čini značajno tržište od nekoliko desetina miliona potencijalnih turista.
Imajući u vidu energiju koju i organizatori i učesnici pokazuju u predsajamskoj atmosferi, uz opravdana iščekivanja posetilaca na ekskluzivne sajamske cene i first minute ponude, Sajam turizma nastaviće svoje putovanje i van do sad osvojenih granica.