
Pod sloganom „Jedna karta, bezbroj svetova“ na Beogradskom sajmu će od 20. do 23. februara 2025. godine biti održan 46. Međunarodni sajam turizma, eminentna turistička manifestacija, skup celog regiona jugoistočne Evrope i drugih delova sveta.
Prvi ovogodišnji događaj iz kalendara Beogradskog sajma, tradicionalno će pratiti i održavanje 20. Međunarodnog sajma hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA.
Veliki turistički događaj najavljen je na konferenciji za medije, gde su predstavljeni ovogodišnji izlagači, program i nastup zemlje partnera – Italije.
Dragan Zečević, koordinator 46. Međunarodnog sajma turizma, najavio je da već slogan sajma najavljuje ono što će dešavati u halama Beogradskog sajma, koje pružaju savršenu platformu za izbor novih destinacija, first minute ponuda, upoznavanje novih kultura i svega onoga što Sajam turizma već dugi niz godina nudi.
– Ove godine biće prisutno preko 400 izlagača u delu turizma. Hale 1 i 1A predviđene su za međunarodni turizam, avio kompanije, turističke agencije, nastupe zemalja učesnica, a u hali 1A. U hali 4, kao i do sada predstaviće se domaći turizam, Turistička organizacija Srbije, Turistička organizacija Beograda, lokalne turističke organizacije, planinski centri, banje Srbije, etno sela i dr.
Zečević je istakao da Beogradski sajam beleži rast broja izlagača od 20 procenata, a Svetska turistička organizacija pri Ujedinjenim nacijama objavila da se Srbija nalazi među pet zemalja na svetu koje su zabeležile veći turistički promet.
– Mislim da je to upravo i odraz ovog sajma, koji će predstaviti najveći broj zemalja do sada, iz svih delova sveta. Ove godine po prvi put nastupaju Venecuela, Panama, Ekvador i Estonija, a posle godina pauze, ponovo učestvuju Kipar i Severna Makedonija.
Višnja Rakić, v.d. pomoćnika ministra turizma i omladine Republike Srbije izrazila je zadovoljstvo što je Republika Italija, zemlja partner na ovogišnjem Sajmu turizma i što će Italijani, koji imaju veliko iskustvo i znanje o turizmu, moći da istraže našu zemlju kao turističku destinaciju.
– Srbija nudi mnogo, Srbija je prelepa zemlja, a to znaju svi koji se bave turizmom, a znaju i šta sve Srbija može da ponudi. Na nama je da to promovišemo, a Ministarstvo turizma i omladine radi na tome. Veliki iskorak smo napravili prošle godine u domenu ruralnog turizma, na tome se nastavlja, a na sajmu će pored tradicionalnog prisustva agencija, tur- operatora i kompanija, biti i predstavnika seoskih turističkih domaćinstava, rekla je Rakić.
Rakić je otkrila da je kroz utiske i usmenu razmenu iskustava turista koji dolaze u Srbiju, jasno da je gastronomija veliki adut i da kao što mi volimo italijansku kuhinju, i oni vole našu domaću.
NJ.E. Luka Gori, ambasador Republike Italije, ovogodišnje zemlje partnera Sajma turizma, rekao je posebno srećan što je njegova zemlja ove godine zemlja partner Sajma turizma ističući da se na tom projektu radilo duže vreme, ali da je sada konkretizovan.
Rekao je da u Italiji i Srbiji vlada veliko međusobno interesovanje, tako da podrška u turističkoj razmeni nije težak poduhvat, a međusobni interes je uvek vladao i doprinosi odnosu između dve zemlje.
Gori je istakao brojeve koji govore koliko je sektor turizma važan italijanskoj ekonomiji.
– Već drugu godinu za redom Italija je na prvom mestu na evropskog indeksa reputacije u turizmu, a na drugom mestu je po oceni turističke ponude. Prošle godine Italija je zabeležila 458,5 miliona noćenja, dok su italijanski aerodromi iste godine zabeležili 218,4 miliona putnika. Promet Italije u sektoru turizma iznosi oko 50 milijardi evra, dok sam doprinos turističkom sektoru italijanskoj ekonomiji iznosi oko 10,8 BDP-a.
Ambasador Italije govorio je i o događajima koji će u ovim mesecima dovesti veliki broj turista u Italiju. Predstoje zimske Olimpijske igre 2026. godine, a Sajmu turizma u Beogradu biće prilika da se predstave.
Najavio je da će Italija na sajmu imati paviljon i štand koji će biti posvećen Sardiniji i dodao je da je srećan zbog najave da će uskoro biti uspostavljen direktan let izmedju Srbije i Sardinije.
Gori je najavio i da će na sajmu biti predstavljen program Ministarstva spoljnih poslova i međunarodne saradnje Italije pod nazivom „Italea“ odnosno „Turizma korena“, koji je posvećen Italijanima koji žive u inostranstvu.
Miodrag Popović, v.d. direktora Turističke organizacije Beograda rekao je da će ta organizacija ove godine posebnu pažnju pokloniti promociji kulturnog turizma, jer je kako je istakao to segment turizma koji će u godinama koje dolaze posebno biti važan, a koji nije baš dovoljno istražen.
I ove godine na Sajmu turizma posetioci će, iz bogate ponude, moći da izaberu putovanja koja odgovaraju njihovim interesovanjima – bilo da su to porodični odmori, daleke i egzotične destinacije, avanturistički i eko-turizam, city break putovanja, wellness i spa vikendi na planinama, odmor u banjama, kongresna dešavanja ili posebne ponude za mlade putnike.
Popularne i omiljene destinacije kontinuirano prisutne na sajmu biće tu i ove godine: Turska, Grčka, Crna Gora, Tunis, Bugarska, Slovenija, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Mađarska, Kamerun, Gabon i dr.
Turistička organizacija Srbije (TOS) se na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu predstavlja u hali 4 pod sloganom „SRBIJA. Doživi!“ (eng. „Experience! SERBIA“).
Sa Turističkom organizacijom Srbije predstaviće se Ministarstvo turizma i omladine, JP „Skijališta Srbije“, Zavod za zaštitu prirode Srbije, humanitarna organizacija „Zvuci srca”, Agencija za bezbednost saobraćaja sa Upravom saobraćajne policije i Galerija naivne umetnosti iz Кovačice.
Brend Turističke organizacije Srbije promovisaće se i ove godine tokom trajanja sajma sa ciljem da se komunicira sa ljudima koji žele nova iskustva i uspomene. Štand Turističke organizacije Srbije biće obogaćen raznovrsnim programom, a akcenat se stavlja na UNESKO listu nematerijalne kulturne baštine.
B2B poslovni program sprovodiće se i ove godine na Sajmu turizma. Svim učesnicima, turističkim agencijama iz inostranstva i zemlje dostupan je B2B portal namenjen za registraciju kako izlagača, tako i poslovnih posetilaca pravnih aktivnih lica.
Kao najposećeniji sajam turizma u regionu, kroz intenzivne B2B aktivnosti i prisustvo brojnih profesionalaca iz industrije, sajam predstavlja stratešku bazu za tržište koje obuhvata desetine miliona potencijalnih turista.
Pod sloganom „Poslužite se“, u halama 2A i 2C, paralelno sa Sajmom turizma, održaće se i 20. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA.
Ovogodišnji sajam akcenat stavlja na domaće izlagače, uz prisustvo relevantnih inostranih predstavnika kompanije iz različitih segmenata ugostiteljske industrije, koje doprinose podizanju turističke ponude na viši nivo – od proizvodnje, distribucije i prodaje hotelskog i ugostiteljskog nameštaja do opreme za kuhinje, restorane i barove.
Preko nove aplikacije „Belgrade Fair“ omogućeno je povezivanje izlagača i posetioca Sajma turizma.
Radno vreme Sajma turizma i Sajma HORECA-OPREMA:
ČET – SUB, 20 – 22. februar: 10:00 – 19:00
NED, 23. februar: 10:00 – 18:00
Ulaznice:
Pojedinačna ulaznica: 700 RSD
Grupna ulaznica (minimum osam osoba): 500 RSD
Poslovna ulaznica sa paketom pogodnosti: 3.500 RSD
Parking za automobile: 200 RSD po satu