
Na Beogradskom sajmu svečano je otvoren 46. Međunarodni sajam turizma, a istovremeno se održava 20. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA. Za posetioce kapije su otvorene od četvrtka 20. februara od 10 časova, a bogat izlagački program predstaviće preko 400 domaćih i inostranih izlagača.
Tradicionalno, na sajmu će učestvovati najznačajnije turističke agencije, udruženja i organizacije, hoteli, turistički centri, transportne kompanije i međunarodni tur-operatori. Uz pažljivo planirane i kreativne nastupe svi izlagači na Sajmu turizma ojačaće svoj brend i na najreprezentativniji način predstaviti turističku ponudu.
Ispred ovogodišnje zemlje partnera Sajma turizma – Italije, obratio se NJ.E. Luka Gori, ambasador Republike Italije u Srbiji. Gori je izjavio da bi dve zemlje u cilju dodatnog razvoja turizma zajednički trebalo da iskoriste i velike manifestacije poput Ekspa i Zimskih olimpijskih igara, koje se naredne godine održavaju u Milanu i Kortini, ali je predložio da Srbija u istom pravcu pokrene i projekat „turizam korena“.
– Verujem da zajedno, Italija i Srbija, možemo da radimo i u oblastima planinskog, termalnog turizma, na planu etnogastronomije, ekološki održivog turizma. Sve su to oblasti u kojima Italija poseduje veliku ekspertizu. Vidimo da Srbija raste i razvija se i zajedno možemo da radimo i razvijamo naše privrede i u tim oblastima, rekao je ambasador Gori.
On je podsetio da je turizam za Italiju nešto od izuzetnog značaja ne samo kao promocija kulturnog identiteta već i obrt zarada.
– U Italiji se nalazi najveći broj lokaliteta na Unesko listi svetske baštine, čak 60. Prošle godine imali smo 458 miliona noćenja što može da ukaže na priliv posetilaca u Italiji, u naše gradove i regije, naveo je Gori i podsetio da je prošle godine Italija ostvarila prihod od turizma od 50 milijardi evra.
Prema rečima ambasadora, Srbija ima Italiju kao partnera u razvoju turizma, a saradnja Srbije i Italije sve jača na svim planovima, na planu politike, na planu privredne, naučne i kulturne saradnje.
Gori je podsetio je da su poslednje dve godine Srbija i Italija zajedno organizovale tri biznis foruma i da je Srbiji jedina zemlja sa kojom je Italija organizovala za tako kratko vreme tri poslovna foruma.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić otvorio je 46. Međunarodni sajam turizma u Beogradu.
Vučić je najpre pozdravio sve prisutne i istakao da je decembar 2024. bio rekordan mesec u istoriji Srbije.
– Došli smo do brojeva koje nismo mogli da sanjamo. Za samo 10 godina više smo nego udvostručili broj dolazaka turista u našu zemlju, sa dva miliona na 4,4 miliona. Broj noćenja smo udvostručili sa 6,4 na 12,6 miliona. Istovremeno, gotovo učetvorostručili smo nivo prihoda u odnosu na one koje smo imali pre 12 godina. Dosta toga se promenilo, mnogo toga infrastrukturno uradili, nove sadržaje smo doneli i teško je porediti nas sa Italijom koja ima tu prihode oko 50 milijardi – naveo je Vučić.
Poželeo je dobrodošlicu prijateljima iz Italije koja je zemlja partner manifestacije, kao i gostima iz Gabona, Ekvadora, Venecuele i Estonije. Vučić se zahvalio Italiji na posvećenosti i prilici za dobru i uspešnu saradnju. Dodao je da je lepa Italija, ali da je lepa i naša Srbija i zahvalio turistima koji dolaze u našu zemlju.
Radno vreme Sajma turizma i Sajma HORECA-OPREMA:
ČET – SUB, 20 – 22. februar: 10:00 – 19:00
NED, 23. februar: 10:00 – 18:00
Ulaznice:
Pojedinačna ulaznica: 700 RSD
Grupna ulaznica (minimum osam osoba): 500 RSD
Poslovna ulaznica sa paketom pogodnosti: 3.500 RSD
Parking za automobile: 200 RSD po satu
I ove godine, iz bogate ponude, sajamska publika ima priliku da na jednom mestu sagleda sve što turistički sektor nudi, pronađe idealne aranžmane i iskoriste specijalne sajamske uslove. Posetioci će moći da izaberu putovanja koja odgovaraju njihovim interesovanjima – bilo da su to porodični odmori, daleke i egzotične destinacije, avanturistički i eko-turizam, city break putovanja, wellness i spa vikendi na planinama, odmor u banjama, kongresna dešavanja ili posebne ponude za mlade putnike.
Prvi put na Sajmu turizma nastupaju Venecuela, Ekvador i Estonija, a zemlje koje ponovo učestvuju su Kipar i Severna Makedonija.
Popularne i omiljene destinacije kontinuirano prisutne na sajmu biće tu i ove godine: Turska, Grčka, Crna Gora, Tunis, Bugarska, Slovenija, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Mađarska, Kamerun, Gabon i dr.
Međunarodni sajam turizma trajaće od 20. do 23. februara, a slogan ove najveće turističke manifestacije u jugoistočnoj Evropi ove godine je „Jedna karta, bezbroj svetova“.