Pod sloganom “Leto je bliže nego što mislite” u halama Beogradskog sajma, turističku ponudu i smeštajne kapacitete, kulturu i običaje, vina i specijalitete, predstavilo je više od 650 direktnih izlagača i suizlagača iz 40 zemalja. Zajedno, na sve četiri manifestacije je učestvovalo preko 900 izlagača i 64.619 posetilaca.
Beograd i Srbija su i ove godine ugostili izlagače i posetioce iz celog sveta. Kako je bilo na sajmu, ko je otišao zadovoljan, a ko sa nadom da će sledeći put biti bolje pročitajte u tekstu na linku ovde.
Beogradski sajam je u cilju unapređenja organizacije i promocije ove međunarodne manifestacije sproveo anketu tokom trajanja sajma. Anketirani su posetioci (poslovni i građanstvo), kao i izlagači na sajmu. Zahvaljujemo se svima koji su učestvovali i doprineli boljoj organizaciji sajma 2019 . godine.
41. izdanje Međunarodnog beogradskog sajma turizma održano je ove godine od 21-24. februara pod sloganom “Leto je bliže nego što mislite”. Kao nosilac razvoja turizma na našim prostorima, manifestacija je na sveobuhvatan način predstavila i sagledala sve aspekte turističke privrede organizujući u isto vreme, tradicionalno, i 10. Međunarodni sajam vina BeoWine, ove godine sa većim brojem učesnika i izlagača, 15. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA i 15. Sajam suvenira “Vidi Srbiju“. U šest hala Beogradskog sajma više od 900 izlagača iz 40 zemalja sveta predstavilo je turističku ponudu, kulturu i običaje, vina i specijalitete kojim očaravaju turiste i goste.
2018. | 2019. * | |
---|---|---|
Broj izlagača | 1.200+ | 900+ |
Zemlje učesnice | 55 | 40 |
Države prvi put na sajmu | 3 | 1 |
Akreditovani novinari | 1.002 | 1.026 |
*Po novom načinu računanja
*U skladu sa novim standardima evidencije sajamskih izlagača i suizlagača, u svim izveštajima ćemo ubuduće navoditi samo one koji su fizički prisutni, a ne i destinacije, kao što je to do sada bio slučaj. Prema prošlogodišnjim merilima, bilo je prisutno preko 1250 izlagača, suizlagača, destinacija i drugih predstavnika turističke privrede iz 55 zemalja.
Iz tabele i neformalne komunikacije sa turističkim agencijama može se zaključiti da su obavljene konkretne prodaje i da su posetioci primarno sa tim razlogom došli na sajam. Rezultati učešća na sajmu mere se tek kasnije i dosta zavise od aktivnosti posle sajma. Svakako ocene koje se odnose na samu organizaciju pokazuju njihovo zadovoljstvo.
Kada govorimo o izlagačima u sledećoj tabeli nalaze se njihovi utisci. Najniže ocene iskazane su vezano za prateći program, a potrebno je uložiti dodatan napor u podizanju poslovnog nivoa sajma. Svakako ocene koje se odnose na samu organizaciju pokazuju njihovo zadovoljstvo.
Utisci izlagača u % | Ocena 5 | Ocena 4 | Ocena 3 | zadovoljava | ne zadovoljava |
---|---|---|---|---|---|
Brzina rešavanja problema | 73 | 15 | 9 | 3 | 0 |
Promocija | 45 | 35 | 7 | 13 | 0 |
B2B portal | 19 | 44 | 22 | 13 | 2 |
Prateći programi | 47 | 18 | 13 | 22 | 0 |
Zadovoljstvo poslovnim kontaktima | 27 | 25 | 31 | 13 | 4 |
Anketirani izlagači izrazili su zadovoljstvo oglašavanjem i predstavljanjem priredbe u medijima. Čak 87 odsto anketiranih izlagača dali su visoke ocene: odlično (45%), vrlo dobro (35%) i dobro (7%), a zadovoljavajuće, njih 13 odsto. Manifestaciju su podržale medijske kompanije iz zemlje i inostranstva tako da je ove godine sajam imao značajnu međunarodnu promociju. Efekte ove promocije očekujemo i za 2020. godinu
Statistika arhive clipping-a vezano za objave povodom sajma:
- Elektronski mediji: 162 objave
- TV nastupi, izveštaji i uključenja: 102
- Štampani mediji: 111 objava
Najznačajniju novinu na Sajmu turizma 2019 predstavljalo je uvođenje B2B poslovnog portala, u saradnji sa poslovnim partnerima Privrednom komorom Srbije i Evropskom mrežom preduzetništva. Ovim programom povećano je međusobno umrežavanje i podstaknuta poslovna komunikacija između domaćih privrednika i profesionalaca iz sveta, koji dugi niz godina uspešno posluju u turizmu.
Na poslovnom B2B portalu ukupno je registrovano 817 subjekata. Ukupan broj pregleda profila i zakazivanja sastanaka na B2B portalu je 8229 pre i 669 posle završetka manifestacije.
Za poslovne posetioce i goste Sajma turizma, Beogradski sajam je ove godine kreirao specijalne pakete pogodnosti. U Business Longue je održano oko 195 registrovanih sastanaka. Pored toga održan je značajan broj sastanaka na štandovima izlagača koji su ugovarani preko portala.
Ukoliko ste već ispunili registracionu formu i prijavili vaše učešće na sajmu kao izlagač, molimo Vas da kreirate ili ažurirate vaš profil.
Ukoliko ste se već odlučili za dolazak na sajam kao poslovni posetilac molimo vas da kreirate ili ažurirate vaš profil.
Prezentaciju informacija o priredbi na sajtu, 55 odsto ispitanih ocenilo je najvišim ocenama. Putokazi i usmerenja, kao i bezbednost posetilaca dobili su najviše ocene.
41. Međunarodni beogradski sajam turizma uz Sajam hotelsko-ugostiteljske opreme, Sajam vina BEOWINE i Sajam suvenira, prema svim iznetim parametrima, opravdao je epitet najuspešnijeg i najvećeg turističkog događaja u regionu za sve učesnike i posetioce.