U cilju unapređenja i promocije svih tipova turizma, Beogradski sajam ove godine predstavlja još jedan segment turističke ponude – omladinski turizam, jedan od najpopularnijih oblika turizma koji značajno učestvuje u ukupnim turističkim kretanjima.
Možda „baby boom“ generacija ima više novca i vremena za putovanje, ali „milenijalci“ imaju uvek spreman kofer, a turistička industrija Srbije ima šta da ponudi. Muzički festivali, koncerti velikih zvezda, noćni provod i prirodne atrakcije sa adrenalinskim sadržajima su mladim turistima izuzetno privlačni. Nekoliko agencija u Srbiji direktno se obraća i kreira putovanja za mlade, kao što su „Puzzle group“ ili udruženje „Srbija za mlade“, jer veliki deo generacije mladih želi nova mesta i nov način putovanja.
Svaki drugi „milenijalac“ na putovanje „nosi“ aplikaciju umesto mape i bedekera, pa najviše vole da sami otkrivaju Beograd, Novi Sad i Niš. Takođe, mladi turisti vole da sami otkrivaju odredišta poput Zlatara, Divčibara, Knjaževca…
Disko autobus ili grupa turista koje čine samo pripadnici iste generacije je najprivlačniji način putovanja za milenijalce, jer gotovo polovina putuje solo ili sa prijateljima.
U hali 1A predstaviće se turističke agencije i udruženja koje u svom fokusu poslovanja imaju mlade ljude i koje nude aranžmane za ceo svet, kao i za Srbiju.
Mladi ljudi najčešće putuju na koncerte, festivale i žurke, pa je planirano da se u hali predstave i najznačajnije muzičke i kulturne manifestacije poput EXIT-a, Zaječarske gitarijade, Arsenal Festa, Gitar Art Festa koji se promovišu u 36 država i posećuju ih gosti iz 70 zemalja sveta. Koncerte i druge atraktivne događaje ovog tipa na sajmu će predstaviti Kombank dvorana.
Sa više od 200 hiljada posetilaca novosadski EXIT sa pravom nosi titulu „Najbolji evropski festival“ koji čini okosnicu omladinskog turizma u Srbiji. Jubilarni, 20. Guitar Art Festival je odavno prevazišao okvire klasične gitare i postao je vodeći centar za svetske muzičke premijere, pa ne čudi što ga je ukupno posetilo 150 hiljada ljudi. Trodnevni kragujevački Arsenal Fest svake godine obara rekorde, a lane je u njemu uživalo 30 hiljada posetilaca. Prva gitarijada održana je na Beogradskom sajmu davne 1966. a svoje slavne korake nastavila je posle u Zaječaru kao Zaječarska gitarijada, najstarija rok manifestacija u Evropi. Ove manifestacije privlače turiste iz okolnih zemalja, Evrope, ali i celog sveta.
Jedna od atrakcija u hali biće i nastup Coworking Asocijacija Srbije. Coworking prostori deo su novih turističkih kretanja u svetu povezanim sa pojmom „digitalnih nomada“, koji traže nove destinacije, kvalitetne i povoljne uslove za rad. Ovi prostori nude mogućnost za obavljanje redovnog poslovanja uz mogućnost smeštaja i ishrane. Digitalni nomadi su zaključili da im se više isplati da putuju i rade iz različitih delova sveta, nego da plaćaju redovne troškove kancelarija i drugih administrativnih obaveza, a da još pri tom uživaju i prave nova poznanstva. Naša zemlja očigledno ima šta da ponudi u tom segmentu i ovo će biti prilika za njihovu promociju.
Projekat „Srbija stvara“, nova platforma koja predstavlja sve najbolje što Srbija ima da ponudi, takođe je prisutna ove godine na Sajmu turizma i daje podršku ideji da se na jednom mestu nađu mladi ljudi zainteresovani za putovanja, kreativnost i inovativnost, kao i kulturno, umetničko, turističko povezivanje. Posetioci Sajma turizma biće u prilici da se upoznaju sa najuspešnijim pojedincima i inicijativama iz oblasti umetnosti, kulture, tehnologije, nauke… Video materijali biće emitovani u hali 1A kao i na velikim ekranima na ulazu i u hali 1.
U hali 1A mladim ljudima se obraćaju i RTS Planeta, Place 2 Go magazin za putovanja, Kolaračeva zadužbina sa kulturnim programima i Vinski putevi Srbije.
Foto: EXIT Photo Team